Durszlak.pl przed Smaker.pl i Ugotuj.to, mocno w górę Przepisy.pl i Przyslijprzepis.pl (TOP15 serwisów kulinarnych)
Najpopularniejszymi polskimi witrynami kulinarnymi są niezmiennie Durszlak.pl, Smaker.pl i Ugotuj.to. W ostatnim roku duże wzrosty odwiedzalności odnotowały Przyslijprzepis.pl, Przepisy.pl i Mojewypieki.pl, a także należące do firm z branży żywności strony KuchniaLidla.pl i Doradcasmaku.pl, natomiast sporo straciły Mytaste.pl, Mojegotowanie.pl i Gotowanie.onet.pl.
W grudniu ub.r. Durszlak.pl odwiedziło 1,72 mln internautów (realnych użytkowników), którzy wykonali w serwisie 15,5 mln odsłon (w tym 5,02 mln krajowych odsłon mobilnych), a każdy spędził w nim średnio 6 minut i 21 sekund - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Serwis jest liderem stron kulinarnych pod względem liczby odwiedzających - miał ich o 56,1 tys. więcej niż Smaker.pl (należący do Grupy Interia.pl), a o 174 tys. więcej niż Ugotuj.to (Grupa Gazeta.pl). Natomiast Smaker.pl zanotował najwięcej odsłon (20,25 mln) i najdłuższy średni czas korzystania przez użytkownika (8 minut i 20 sekund).
W dalszej części rankingu znalazły się m.in. blog Kwestiasmaku.com (z 1,36 mln realnych użytkowników), dwie strony należące do Burda Media Polska: Przyslijprzepis.pl i Mojegotowanie.pl, a także sekcje kulinarne dwóch portali ogólnotematycznych: Onetu i WP.pl. Są tam również dwie witryny promujące ofertę firm z sektora żywności: KuchniaLidla.pl należąca do sieci dyskontów Lidl oraz Doradcasmaku.pl zarządzana przez producenta przypraw Prymat.
TOP15 serwisów kulinarnych w grudniu 2015 roku | |||||
(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL | |||||
serwis | real users | odsłony ogółem | krajowe odsłony mobilne | czas na RU [godz:min:s] | zasięg |
durszlak.pl | 1 719 737 | 15 499 443 | 5 025 814 | 00:06:21 | 7,04% |
smaker.pl | 1 663 659 | 20 249 933 | 4 616 863 | 00:08:20 | 6,81% |
ugotuj.to | 1 545 744 | 10 227 472 | 3 118 370 | 00:04:08 | 6,33% |
kwestiasmaku.com | 1 360 676 | - | - | - | 5,57% |
przepisy.pl | 1 286 531 | - | - | - | 5,27% |
mytaste.pl | 1 234 230 | - | - | - | 5,05% |
przyslijprzepis.pl | 1 188 048 | 6 925 339 | 1 762 988 | 00:03:33 | 4,86% |
kuchnialidla.pl | 1 153 459 | - | - | - | 4,72% |
allrecipes.pl | 1 137 210 | - | - | - | 4,66% |
mojewypieki.com | 1 105 557 | 14 885 645 | 5 181 853 | 00:07:39 | 4,53% |
mojegotowanie.pl | 1 058 980 | 5 730 051 | 1 622 456 | 00:02:35 | 4,34% |
onet.pl - gotowanie | 843 763 | 9 408 072 | 2 016 089 | 00:07:45 | 3,45% |
gotujmy.pl | 833 292 | 6 531 565 | 2 019 695 | 00:04:19 | 3,41% |
doradcasmaku.pl | 715 819 | - | - | - | 2,93% |
wp.pl - kuchnia | 708 356 | 4 337 929 | 810 354 | 00:05:07 | 2,90% |
Durszlak.pl stracił w skali roku 0,72 pkt proc. zasięgu, 2,03 mln odsłon i 1:41 minuty średniego czasu korzystania przez użytkownika (to spadki o 9,3 proc., 11,6 proc. i 20,9 proc.). Z kolei Smaker.pl przy spadku zasięgu o 0,19 pkt proc. zanotował o 2,38 mln odsłon więcej (13,3 proc. w górę) i 59 sekund średniego czasu korzystania mniej (10,5 proc. w dół) niż rok wcześniej.
Największe wzrosty zasięgu osiągnęły Przepisy.pl (o 33,4 proc.), Przyslijprzepis.pl (o 62 proc.), KuchniaLidla.pl (o 31,8 proc.) i Mojewypieki.com (o 19,2 proc.) i Doradcasmaku.pl (o 30,2 proc.). Jednocześnie Przyslijprzepis.pl zyskał 1,77 mln odsłon (to 34,3 proc. w górę).
Za to Mytaste.pl zanotował spadek zasięgu o 31,3 proc. Natomiast Mojegotowanie.pl straciło 1,29 pkt proc. zasięgu i 3,64 mln odsłon (to 22,9 proc. i 38,9 proc. w dół).
Wszystkie witryny objęte w Megapanelu audytem site-centric zanotowały spadki średniego czasu spędzanego przez każdego użytkownika. Procentowo najwięcej straciły Mojegotowanie.pl (1:47 minuty, czyli 40,8 proc.), Mojewypieki.com (4:07 minuty, a więc 35 proc.), Gotujmy.pl (o 2:10 minuty, 33,4 proc.), Przyslijprzepis.pl (1:22 minuty, 27,8 proc.), Ugotuj.to (o 1:15 minuty, 23,2 proc.) i Gotowanie.onet.pl (o 2:05 minuty, 21,2 proc.).
Dołącz do dyskusji: Durszlak.pl przed Smaker.pl i Ugotuj.to, mocno w górę Przepisy.pl i Przyslijprzepis.pl (TOP15 serwisów kulinarnych)