SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

WP i Onet przyciągają na najdłużej, słabo o2.pl i Gazeta.pl

Wśród głównych portali horyzontalnych najwięcej czasu na przeciętnego użytkownika notują WP.pl i Onet.pl, a najmniej - o2.pl i Gazeta.pl. Które działy serwisów najmocniej przyciągają internautów? Szczegóły w raporcie Wirtualnemedia.pl.

W kwietniu br. na WP.pl przeciętny użytkownik spędził 5 godzin i 45 minut, a na Onet.pl - 4 godziny i 59 minut - wynika z danych z Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. Przy czym Onet.pl odwiedziło 13,28 mln real users, a WP.pl - 11,61 mln, ten pierwszy portal zanotował ogółem o 97 tys. godzin więcej od drugiego (69,3 mln wobec 69,2 mln).

Przeciętny użytkownik Interii spędził w tym serwisie 3 godziny i 44,5 minuty, a portal zanotował ogółem 29,55 mln godzin. Z o2.pl użytkownik korzystał średnio przez godzinę i 44 minuty, a z Gazeta.pl - godzinę i 5 minut. Jednak ten drugi serwis miał ponad dwa razy więcej real users niż pierwszy (9,74 mln wobec 4,02 mln), dlatego ogółem zanotował prawie trzy razy dłuższy czas (21,51 mln godzin wobec 7,25 mln).

>>> Allegro z GG przed Facebookiem, mocno w górę Google i Onet (Megapanel z kwietnia)

Główne portale ogólnotematyczne w kwietniu 2013 (Megapanel PBI/Gemius)

serwis

real users

odsłony ogółem

czas na RU

czas krajowy ogółem [godz]

zasięg

wp.pl

11 611 248

1 915 042 418

5:44:57

69 205 960

56,85%

onet.pl

13 285 882

2 498 543 920

4:59:10

69 303 600

65,05%

interia.pl

7 629 988

801 545 520

3:44:35

29 555 500

37,36%

o2.pl

4 023 119

283 096 993

1:44:04

7 252 428

19,70%

gazeta.pl

9 744 601

474 153 144

1:04:54

21 514 136

47,71%


WP.pl straciła w skali roku 10,5 minuty na użytkownika (to spadek o 2,9 proc.), Onet.pl - 39 minut (spadek o 11,6 proc.), a Gazeta.pl - 10 minut (13,4 proc. w dół). Jednak ponieważ WP.pl zyskała w tym czasie 740 tys. real users, ogółem zanotowała czas o 4,84 mln godzin dłuższy, a Gazeta.pl dzięki zyskaniu 1,29 mln real users - czas o 10,95 mln godzin dłuższy.

Z kolei Interia.pl zyskała ponad 12 minut na użytkownika (wzrost o 5,8 proc.) i mając 405 tys. real users więcej niż przed rokiem, zanotowała 4 mln godzin więcej. Nieznaczny wzrost zanotowało natomiast o2.pl: niecałe pół minuty na użytkownika i 400 tys. godzin ogółem.

Główne portale ogólnotematyczne rok po roku (Megapanel PBI/Gemius)

serwis

kwiecień 2013

kwiecień 2012

real users

czas krajowy ogółem [godz]

czas na RU [godz:min:s]

real users

czas [godz]

czas na RU [godz:min:s]

wp.pl

11 611 248

69 205 960

05:44:57

10 868 657

64 366 513

05:55:20

onet.pl

13 285 882

69 303 600

04:59:10

12 416 380

70 013 596

05:38:20

interia.pl

7 629 988

29 555 500

03:44:35

7 223 304

25 556 531

03:32:17

o2.pl

4 023 119

7 252 428

01:44:04

3 967 025

6 850 621

01:43:37

gazeta.pl

9 744 601

21 514 136

01:04:54

8 455 279

10 562 302

01:14:57


Na WP.pl, Onecie, Interii i o2.pl użytkownicy zdecydowanie najwięcej czasu spędzają, korzystając z sekcji komunikacyjno-społecznościowych (czyli głównie z poczty mailowej). Poczta Wp.pl zanotowała 4,5 razy dłuższy czas na użytkownika niż strona główna portalu, a poczta o2.pl - prawie 6 razy dłuższy. Witryny komunikacyjne Onetu osiągnęły wynik ponad dwa razy większy niż strona główna portalu, a strony komunikacyjno-społecznościowe Interii - pięć razy większy. Wyjątkiem jest Gazeta.pl, na której z działów społecznościowych użytkownicy korzystali sześć razy krócej niż ze strony głównej i dwa razy krócej niż z sekcji informacyjnych.

>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w kwietniu 2013 roku

W czołówce najdłużej przyciągających użytkowników sekcji wszystkich portali oprócz o2.pl i Interii znalazły się działy ogólnoinformacyjne. Najlepszy wynik w przeliczeniu na użytkownika osiągnęła sekcja informacyjna Onetu - 55,5 minuty, podczas gdy działy WP.pl i Gazeta.pl - po ok. 30 minut. Dział ogólnoinformacyjny Interii zanotował 20 minut na użytkownika, natomiast na stronie głównej o2.pl linki do informacji społeczno-politycznych odsyłają na serwis Sfora.pl, w którym przeciętny użytkownik spędził w kwietniu prawie 26 minut.

Zresztą portal o2.pl ma wydzielonych niewiele sekcji tematycznych, a większość z nich działa jako osobne serwisy, m.in. Sfora.pl, Sportfan.pl, Hotmoney.pl, Biztok.pl czy Filmtok.pl. Również w przypadku Gazeta.pl sekcje sportowe, gospodarcze i rozrywkowe funkcjonują jako odrębne strony (odpowiednio: Sport.pl; Wyborcza.biz; Plotek.pl, Deser.pl czy Lula.pl).

TOP5 sekcji portalu WP.pl w kwietniu 2013 (Megapanel PBI/Gemius)

serwis

real users

odsłony ogółem

czas na RU

czas krajowy ogółem [godz]

zasięg

Poczta

6 121 088

513 551 550

6:49:13

42 487 990

29,97%

Strona główna

8 460 208

551 805 600

1:25:14

12 112 435

41,42%

Mężczyźni

4 033 642

158 407 084

0:34:57

2 675 890

19,75%

Wiadomości Informacje

6 095 480

256 059 734

0:30:06

3 997 474

29,85%

Wyszukiwarki, katalogi

727 169

13 353 622

0:28:02

343 581

3,56%

WIRTUALNEMEDIA.PL

TOP5 sekcji portalu Onet.pl w kwietniu 2013 (Megapanel PBI/Gemius)

serwis

real users

odsłony ogółem

czas na RU

czas krajowy ogółem [godz]

zasięg

Komunikacja internetowa

4 621 229

223 566 510

4:50:57

22 944 479

22,63%

Strony główne

8 917 335

761 507 698

2:00:22

18 753 047

43,66%

Wyszukiwarki

1 113 490

36 950 869

1:10:59

1 327 835

5,45%

Informacje i publicystyka

6 660 215

290 953 227

0:55:35

6 593 308

32,61%

Sport

4 502 686

183 941 677

0:50:25

4 226 562

22,05%

WIRTUALNEMEDIA.PL

TOP5 sekcji portalu Interia.pl w kwietniu 2013 (Megapanel PBI/Gemius)

serwis

real users

odsłony ogółem

czas na RU

czas krajowy ogółem [godz]

zasięg

Komunikacja i społeczności

3 303 193

197 051 199

5:38:11

18 929 639

16,17%

Strona główna

4 097 368

231 654 445

1:08:34

4 809 428

20,06%

Wyszukiwarki

738 798

15 385 170

0:39:23

492 281

3,62%

Serwisy: Rozrywka

2 014 829

151 500 639

0:38:10

1 397 307

9,87%

Serwisy: Sport

1 513 913

57 950 831

0:37:38

1 050 083

7,41%

WIRTUALNEMEDIA.PL

TOP3 sekcji portalu o2.pl w kwietniu 2013 (Megapanel PBI/Gemius)

serwis

real users

odsłony ogółem

czas na RU

czas krajowy ogółem [godz]

zasięg

Poczta

2 763 451

210 118 690

2:08:00

6 131 390

13,53%

Strona główna

2 456 506

59 408 395

0:21:44

900 660

12,03%

Forum

1 200 068

5 331 028

0:05:25

127 355

5,88%

WIRTUALNEMEDIA.PL

TOP5 sekcji portalu Gazeta.pl w kwietniu 2013 (Megapanel PBI/Gemius)

serwis

real users

odsłony ogółem

czas na RU

czas krajowy ogółem [godz]

zasięg

Strony główne

3 409 775

174 166 716

1:37:25

5 612 293

16,70%

Wiadomości, informacje

5 166 324

157 277 426

0:29:42

3 144 343

25,30%

Kultura, rozrywka

647 003

5 145 551

0:15:42

180 339

3,17%

Społeczności

5 299 248

76 095 727

0:14:40

1 398 968

25,95%

Biznes, gospodarka, finanse

1 045 862

6 964 169

0:10:57

198 630

5,12%

Dołącz do dyskusji: WP i Onet przyciągają na najdłużej, słabo o2.pl i Gazeta.pl

19 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Yogidługonogi
Wyjaśnienie jest proste: na Onecie i WP pokazują więcej cycków. Poza tym na gazeta.pl zaglądają tłuczki uważające się za intelektualistów. Poczytają 5 min. tekstu bez cycków i to jest max. Przechodzą na Onet.
odpowiedź
User
kt
Do Yogi-itd. - chłopino, pełno cię na tym forum i niezmiennie ten sam bełkot. Zrób laskę Kaczyńskiemu czy innemu Macierewiczowi to ci napięcie zejdzie.
odpowiedź
User
dd
Kiedyś portal gazeta.pl to był mój główny portal, nawet do dziś została mi u nich poczta ale odkąd zaczęli manipulować forami i wpisami pod artykułami to dałem sobie z nimi spokój. A propaganda pro gejowska to od jakiś 2 lat aż z tego portalu się wylewa. Nic dziwnego że tracą w czasie gdy inni sie rozwijają.
odpowiedź