SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wielkopolska Telewizja Kablowa: wpływy w dół o 14 proc., wynik netto o 913 tys. zł

W ub.r. przychody Wielkopolskiej Telewizji Kablowej, nadawcy WTK i FanklubTV oraz wydawcy serwisów WTK.pl i ePoznan.pl zmalały o 13,9 proc. do 6,96 mln zł, a wynik netto - z 876,6 tys. zł zysku do 36,3 tys. zł straty.

Rok do roku wpływy Wielkopolskiej Telewizji Kablowej z nadawania kanału WTK poszły w dół z 2,46 do 1,7 mln zł, z emisji i produkcji - z 1,71 do 1,62 mln zł, a ze sprzedaży czasu reklamowego - z 3,76 do 3,48 mln zł.

- W tym trudnym, pandemicznym okresie najtrudniej było obronić przychody związane z emisją telewizyjną. Znaczne spadki odnotowaliśmy zarówno dla emisji w blokach reklamowych, jak i dla sponsoringu i lokowań i to pomimo pozyskania lokowania w „Zmieniamy Wielkopolskę” - zaznaczono w sprawozdaniu firmy.

Dodano, że przychody portalu ePoznan.pl (licząc z wpływami od brokerów i kompensatami) zwiększyły się w ub.r. o 3 proc., głównie za sprawą większego obrotu w ramach współpracy brokerskiej. Natomiast należące do WTK studio produkcyjne FilmLab osiągnęło rekordowe przychody w wysokości ponad 600 tys., z czego przeszło 250 tys. zł stanowiła produkcja dla CyberFolks.

Udział ePoznan.pl w łącznych przychodach Wielkopolskiej Telewizji Kablowej poszedł w górę rok do roku z 29 do 36 proc., udział wpływów abonamentowych zmalał z 26 do 22 proc., emisji WTK i FanklubTV - z 16 do 12 proc., a sponsoringu i lokowania produktu - z 13 do 7 proc. Natomiast FilmLab osiągnął wzrost udziału z 5 do 9 proc.

Przychody firmy od podmiotów powiązanych z nią kapitałowo poszły w dół z 1,95 do 1,19 mln zł.

Minimalny spadek kosztów

Wydatki operacyjne Wielkopolskiej Telewizji Kablowej w ub.r. wyniosły 7,07 mln zł, co wobec 7,08 mln zł rok wcześniej oznacza spadek o 0,2 proc. Nakłady na wynagrodzenia zwiększyły się z 4,17 do 4,37 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze zmalały z 366 do 295,7 tys. zł.

W ub.r. w firmie było średnio 13 pracowników etatowych, o jednego mniej niż w 2019 roku.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Nakłady na usługi obce zmalały z 1,36 do 1,27 mln zł, natomiast wydatki na zużycie materiałów i energii zwiększyły się z 270,1 do 385,6 tys. zł, a pozostałe koszty rodzajowe spadły ze 171,1 do 116,6 tys. zł.

Pozostałe przychody operacyjne poszły w dół ze 150,5 do 120,9 tys. zł, pozostałe koszty operacyjne - z 81,5 do 34,3 tys. zł, a wpływy finansowe - z 46,5 do 34,4 tys. zł.

36,3 tys. zł straty netto

Wyniki rentowności Wielkopolskiej Telewizji Kablowej zmalały poniżej zera. Wynik sprzedażowy poszedł w dół z 998,2 tys. zł zysku do 108,5 tys. zł straty, wynik operacyjny - z 1,07 mln zł zysku do 21,9 tys. zł straty, wynik brutto - z 1,08 mln zł zysku do 26 tys. zł straty, a wynik netto - z 876,6 tys. zł zysku do 36,3 tys. zł straty.

Na koniec ub.r. 67,89 proc. udziałów Wielkopolskiej Telewizji Kablowej miał operator kablowy Inea. 22,87 proc. należało do byłego redaktora naczelnego „Głosu Wielkopolskiego” Mariana Przybylskiego (zmarł w lutym br.), 4,24 proc. do wydawnictwa Polska Press, a 2,99 proc. do prezesa Krzysztofa Szydłowskiego, a 2 proc. do redaktora naczelnego ePoznan.pl Witolda Kundzewicza.

Jako najważniejsze cele na br. firma podała m.in. starania o wprowadzenie stacji WTK i FanklubTV do oferty kolejnych operatorów telekomunikacyjnych, próbę wejścia w segment produkcji VR oraz nowe treści premium. Liczy na wzrost liczby użytkowników i odsłon serwisu WTK.pl o 20 proc.

Dołącz do dyskusji: Wielkopolska Telewizja Kablowa: wpływy w dół o 14 proc., wynik netto o 913 tys. zł

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl