Wydawca „Do Rzeczy” i „Wprost” z 8 mln zł straty. Ubyło prawie 30 proc. przychodów
Grupa kapitałowa PMPG Polskie Media, do której należą spółki wydające m.in. tygodniki „Wprost” i „Do Rzeczy”, zanotowała spadek przychodów o 29 proc., a jej rentowność netto zmalała o 10 mln zł.

W 2024 roku grupa kapitałowa PMPG Polskie Media wypracowała 33,38 mln zł przychodów sprzedażowych, co wobec 47,2 mln zł rok wcześniej oznacza spadek o 29,3 proc. w dół. Wpływy firmy były znacznie mniejsze niż przed rokiem we wszystkich kwartałach ub.r.
Całoroczne przychody gotówkowe poszły w dół z 44,66 do 29,61 mln zł, a te barterowe zwiększyły się z 2,54 do 3,77 mln zł. W sprawozdaniu firma zaznaczyła, że wpływy z reklam i sponsoringu w ub.r. stanowiły 61 proc. jej łącznych przychodów.
Równocześnie jej koszty sprzedaży zmalały rok do roku z 13,44 do 8,2 mln zł, a koszty ogólnego zarządu – z 11,01 do 10,46 mln zł. – Zmniejszenie było bezpośrednio związane ze zmniejszeniem się przychodów, na które wpłynęła przede wszystkim obecna sytuacja gospodarcza. Nasi klienci ograniczają wydatki reklamowe ze względu na trudne warunki rynkowe, a budżety reklamowe, które często są postrzegane jako elastyczne, mogą być redukowane w pierwszej kolejności, aby dostosować się do zmieniających się potrzeb operacyjnych – opisano w sprawozdaniu.
CZYTAJ TEŻ: Roszady personalne w PMPG Polskie Media
Rentowność grupy PMPG zanurkowała mocno poniżej zera. Wynik EBITDA poszedł w dół z 2,62 mln zł zysku do 5,09 mln zł straty, wynik operacyjny – z 1,11 mln zł zysku do 6,02 mln zł straty, a wynik netto – z 2,43 mln zł zysku do 8,3 mln zł straty.
– Wynik EBITDA, który wyniósł -5,1 mln PLN, odzwierciedla etap intensywnych inwestycji w nowe obszary działalności. Efektem realizacji nowej strategii jest również wzrost średniej liczby realnych użytkowników na portalach należących do Grupy. Ważnym krokiem w dalszej realizacji strategii jest planowane upublicznienie spółki Do Rzeczy – stwierdził zarząd PMPG w liście do akcjonariuszy.

Jak już opisywaliśmy, spółka Do Rzeczy z nowej emisji akcji chce pozyskać do 5 mln zł, które zamierza przeznaczyć m.in. na rozwój redakcji i treści wideo. Zapisy na jej akcje potrwają do końca maja.
W ub.r. Do Rzeczy zanotowało spadek przychodów o 21 proc. do 12,17 mln zł i 256 tys. zł straty netto. – Pomimo gorszych wyników, nasza przyszłość opiera się na solidnych fundamentach, które udało nam się zbudować na przestrzeni lat. Zarówno projekty AWR Wprost, jak i Do Rzeczy, dawniej Orle Pióro, zyskują i mają coraz większe zasięgi oraz nowych odbiorców – zapewnił zarząd PMPG.
CZYTAJ TEŻ: "Do Rzeczy" w dużym dołku reklamowym. Ostrzega inwestorów przed skutkami zmiany władzy
Przez minione 12 miesięcy akcje PMPG Polskie Media staniały o 36,9 proc., przy czym od początku stycznia br. zyskały 24,9 proc. Przy kursie 2,21 zł z zamknięcia wtorkowej sesji kapitalizacja spółki wynosiła 22,94 mln zł.

Dołącz do dyskusji: Wydawca „Do Rzeczy” i „Wprost” z 8 mln zł straty. Ubyło prawie 30 proc. przychodów