Rusza nowa akcja dla czytelników serwisu Onet Kultura
„Łączą nas słowa” to nowa kampania Onet Kultury, która angażuje osoby w każdym wieku do wspólnego tworzenia opowieści – razem z pisarkami i pisarzami oraz pasjonatami słowa. Pierwsze opowiadanie użytkownicy napiszą z Katarzyną Grocholą.

Onet przypomina, że z najnowszego badania Biblioteki Narodowej wynika, że w roku 2023 przynajmniej jedną książkę przeczytało 43 proc. Polaków. Rynek selfpublishingu mocno rozwija się również w Polsce. Na platformie Empik Selfpublishing jest wydanych już 6 tys. książek.
Akcja Onet Kultury jest skierowana do użytkowników i użytkowniczek i ma na celu zachęcenie ich do czytania i pisania, tworząc przestrzeń, w której wspólnie ze znanymi pisarzami i pisarkami będą tworzyć opowiadania – czytamy w opisie intencji nowej kampanii.
– Chcemy dla użytkowników Onetu stworzyć platformę do kreatywnej twórczości. Z naszych wewnętrznych badań jasno wynika, że takie chęci są, ale często brakuje pretekstu. Dlatego ten pretekst stworzymy ze znanymi osobami ze świata literatury. Chcemy w ten sposób nie tylko zaangażować naszych odbiorców, ale również zainicjować działania wspierające czytelnictwo i tworzenie autorskich opowieści. W dobie AI wzmacnianie w internecie ludzkiej kreatywności jest jednym z ważniejszych elementów technologicznej rzeczywistości – mówi Dominika Olszyna, szefowa serwisów lifestyle’owych Onetu.
Początek kampanii
„Łączą nas słowa” rusza 29 kwietnia 2025 i potrwa do końca roku. Akcja będzie mieć cztery dwumiesięczne odsłony. W każdej z nich weźmie udział znany pisarz lub pisarka oraz czterech użytkowników Onet Kultura.
Promocja akcji „Łączą nas słowa” jest prowadzona w mediach internetowych, w prasie, a także w mediach społecznościowych własnych i zewnętrznych.
Za koncepcję projektu odpowiada redakcja Onet Kultura oraz dział marketingu Ringier Axel Springer Polska.
Dołącz do dyskusji: Rusza nowa akcja dla czytelników serwisu Onet Kultura