Ilu widzów miała debata „Super Expressu”? Mamy dane z telewizji i internetu
Prawie 3,4 mln widzów oglądało debatę prezydencką ”Super Expressu” transmitowaną przez główne stacje informacyjne – wynika z danych Nielsena. Najwięcej widzów zrobiło to za pośrednictwem Telewizji Republika, która nieznacznie wyprzedziła TVN24. Wiemy też, ile osób śledziło transmisję z debaty na kanale “SE”.

Poniedziałkową debatę „Super Expressu” z udziału trzynaściorga kandydatów na prezydenta, w formule, która nie przewidywała pytań dziennikarzy, a wzajemne pytania kierowane do siebie przez polityków, organizator transmitował w sieci: na stronie portalu se.pl, w kanale „Super Expressu” na YouTube i w telewizji internetowej Super Express TV.
Jak przekazał portalowi Wrtualnemedia.pl Michał Pietrzykowski, head of YouTube ZPR Media, w szczytowym momencie transmisję na youtubowym kanale “Super Expressu” śledziły 137 642 osoby. Nagranie ponad 2,5-godzinnej debaty obejrzało zaś ponad milion użytkowników YouTube'a.
Debatę, której przekaz “Super Express” udostępnił także innym nadawcom, transmitowało na swoich antenach pięć stacji informacyjnych: TVP Info, Polsat News, TVN24, Republika i wPolsce24.
Transmisja debaty w wymienionych stacjach ruszyła chwilę po godz. 18 i trwała do godz. 20.47. Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemdia.pl, w sumie 3,39 mln widzów obejrzało w telewizji stracie polityków na debacie „Super Expressu”.
Liderem zestawienia jest Republika, gdzie poniedziałkową debatę obejrzało średnio 1,21 mln widzów. To przełożyło się na 11,6 proc. udziału stacji w telewizyjnym rynku w gronie wszystkich widzów i 8,4 proc. w grupie komercyjnej 16-59.
Czytaj także: Sukces „Super Expressu”, porażka dziennikarstwa [OPINIA]
Nieco mniej, bo 1,2 mln widzów śledziło debatę "Super Expressu” za pośrednictwem stacji TVN24, co dało jej udział w rynku na poziomie 11,5 proc. w grupie ogólnej i 10 proc. w grupie 16-59.
Transmisję w TVP Info obejrzało 518 tys. odbiorców, dając stacji 4,9 proc. udziału w rynku wśród wszystkich widzów i 4,5 proc. w grupie komercyjnej 16-59.
Średnio 257 tys. osób wybrało w czasie debaty Polsat News (SHR 2,4 proc. w grupie 4+, 2,6 proc. w grupie 16-59), a najmniej, bo 195 tys. widzów, stację wPolsce24.pl (SHR 1,85 proc. w grupie 4+, 1,56 proc. w grupie 16-59).
Debatę można było też oglądać w Kanale Zero czy w dużych portalach internetowych.
Wysyp debat
Do tej pory odbyły się trzy debaty kandydatów na prezydenta. Dwie w Końskich (jedna organizowana przez Republikę, Telewizję Trwam i wPolsce24, druga organizowana przez sztab Rafała Trzaskowskiego pokazywana przez TVP, Polsat i TVN) i jedną w studiu Telewizji Republika.
W poniedziałek 5 maja o godzinie 20.00 swoją debatę zorganizuje Polsat News. Tym razem widzowie tej stacji oraz Polsat News Polityka będą mogli śledzić debatę przedwyborczą z udziałem nie kandydatów na prezydenta, a przedstawiciele ich sztabów wyborczych wszystkich kandydatów.
Telewizja Polska zapowiedziała realizację debaty z udziałem wszystkich kandydatów na 12 maja. Polityków, poza dziennikarzami publicznej stacji, mają przepytywać także przedstawiciele Polsatu i TVN.
Dołącz do dyskusji: Ilu widzów miała debata „Super Expressu”? Mamy dane z telewizji i internetu
Wy to macie chyba jak w Korei Płn - inny przekaz niż reszta świata. Uśmiechajcie się dalej, już niedługo;)