Uber z nową identyfikacją wizualną
Taksówkowy startup Uber przebudował gruntownie wszystkie elementy graficzne identyfikujące tę markę. Zmianie uległo logo firmy oraz ikona jego aplikacji, komunikacja wizualna Ubera będzie też nawiązywać do poszczególnych krajów, w których firma oferuje swoje usługi.
Na firmowym blogu Travis Kalanick, CEO i współzałożyciel Ubera, podkreślił, że dotychczasowy znak graficzny firmy został wprowadzony w 2011 r. i obecnie nie oddaje w pełni kierunku, w którym rozwija się Uber stając się globalną firmą oferującą rozmaite usługi transportowe. Kalanick w żartobliwym tonie przyrównał obecne firmowe logo i pozostałe elementy graficzne identyfikujące startup do dawno niemodnej fryzury z lat 90., którą najwyższy czas zmienić.
Nowy logotyp Ubera ze zmienionym fontem jest bardziej zwarty i wyrazisty sprawiając bardziej nowoczesne wrażenie. O jego wprowadzeniu firma poinformowała także na Twitterze prezentując nakręcony na tę okazję klip.
Check out the bits and atoms behind our new look. https://t.co/PfMbXZMPyYhttps://t.co/RCiwd7wMVh
— Uber (@Uber) luty 2, 2016
Uber nie poprzestał jedynie na nowym logo. Zmianie uległa także ikona aplikacji służącej do kontaktu z przewoźnikiem w urządzeniach mobilnych. Wprowadzony obecnie znak ma symbolizować pojedynczy bit informacji oraz atom, a więc podstawowe elementy, z których składa się obecnie zarówno świat fizyczny, jak i świat cyfrowy.
W wypadku tego elementu dokonana przez Ubera zmiana wywołała wśród internautów sporo kontrowersji. W mediach społecznościowych pojawiły się komentarze kpiące z nowego znaku aplikacji jako kompletnie niezrozumiałego i oderwanego od wszelkich skojarzeń z Uberem.
Dear Uber: I fixed your new logo for you. pic.twitter.com/v8LG5UYEnd
— Joshua Topolsky (@joshuatopolsky) luty 3, 2016
Uber zapowiedział również poważną zmianę swojej strategii w wizualnej komunikacji marki. Według planu każdy region świata, w którym działa firma będzie posiadał własny, unikalny zestaw kolorów i elementów graficznych nawiązujących do lokalnej kultury i tradycji. Na razie zaprezentowano jedynie kilka planowanych rozwiązań dotyczących Chin, Irlandii, Meksyku i Indii. Nie wiadomo jaki zestaw barw i motywów zostanie skomponowany z myślą o polskim rynku.
Obecnie Uber oferuje swoje usługi przewozowe w 316. miastach w 67 krajach. Od 2014 r. jest obecny także w Polsce w pięciu miastach: Warszawie, Trójmieście, Poznaniu, Wrocławiu i Krakowie. W połowie ub.r. Uber był wyceniany na 40-50 mld dolarów.
Dołącz do dyskusji: Uber z nową identyfikacją wizualną
TFY3U