TVN: rynek reklamy TV wzrośnie o 13% w 2008 r.
Rynek reklamy telewizyjnej w Polsce wzrośnie w 2008 r. o 13%, oceniła grupa medialna TVN w poniedziałek.
"Zarząd TVN oczekuje, iż rynek reklamy telewizyjnej będzie rósł w tempie 13% w 2008 r." - czytamy w komunikacie. Bazując na tym założeniu spółka ocenia, że jej przychody wzrosną o 18-20% w skali roku.
"Naszym zdaniem w Polsce w przyszłości produkt krajowy brutto i poziom wydatków konsumentów będzie dalej rosnąć, nie możemy jednak zapewnić, że tendencje te utrzymają się, ani też, że potencjalny wzrost wydatków na reklamę wpłynie jednocześnie na wzrost przychodów z tytułu emisji reklam osiąganych przez nas. Abstrahując od wspomnianej wyżej sezonowości przewidywania dotyczące poziomu wydatków na reklamę są możliwe z miesięcznym wyprzedzeniem, nie możemy więc z dokładnością oszacować naszych przyszłych przychodów z tytułu emisji reklam" - ocenia zarząd spółki w komunikacie. TVN zastrzega również, że na jego politykę cenową w zakresie reklam może wpłynąć strategia konkurencji.
TVN zastrzega, że na rynku reklamowym panuje silna konkurencja. W związku z tym większość nadawców stosuje wysokie upusty dla domów mediowych.
"Choć łączna suma zniżek i opustów nie jest ujawniana, szacujemy, że nakłady netto na reklamę telewizyjną w ciągu trzech miesięcy zakończonych 31 grudnia 2007 r. stanowiły ok. 37,% wykazywanych nakładów brutto w Polsce" - czytamy w komunikacie.
Narastająco w I-IV kw. 2007 roku grupa TVN miała 243,31 mln zł zysku wobec 258,82 mln zł zysku rok wcześniej przy obrotach odpowiednio 1554,73 mln zł wobec 1165,03 mln zł.
Dołącz do dyskusji: TVN: rynek reklamy TV wzrośnie o 13% w 2008 r.