„The Voice of Poland 5” z mniejszą widownią. 13 mln zł z reklam
Piąty sezon „The Voice of Poland” oglądało 1,93 mln osób, o 220 tys. osób mniej niż trzeci sezon pokazywany rok temu. Program dał TVP2 drugie miejsce w rynku telewizyjnym, a wpływy z reklam wyniosły 13,28 mln zł.
Dwójka „The Voice of Poland 5” emitowała w soboty o godz. 20.05, w okresie od 6 września do 6 grudnia 2014 roku. Średnia widownia muzycznego widowiska wyniosła 1,93 mln osób, co przełożyło się na 12,54 proc. udziału wśród wszystkich widzów oraz 12,04 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl.
W analizowanym okresie najwięcej widzów zgromadził odcinek programu z 27 września br. (była to druga część eliminacji pokazana tego dnia o godz. 21.05). Obejrzało go 2,35 mln osób.
Trzy topowe odcinki „The Voice of Poland”
Wirtualnemedia.pl |
Wszyscy 4+ |
|
Data |
AMR |
SHR % |
27-09-2014 |
2 348 085 |
15,47% |
18-10-2014 |
2 194 030 |
13,83% |
04-10-2014 |
2 181 310 |
14,61% |
W porównaniu do analogicznego okresu ub.r. show straciło 220 tys. widzów. Nadawana wówczas trzecia edycja „The Voice of Poland 3” miała bowiem średnio 2,15 mln oglądających, co przełożyło się odpowiednio na 14,58 proc. oraz 15,03 proc. udziału (więcej na ten temat).
Z kolei emitowana wiosną br. czwarta odsłona „The Voice of Poland” przyciągała również 2,15 mln widzów, ale przy udziale wynoszącym odpowiednio 14,41 proc. oraz 13,69 proc. (zobacz te dane).
W czasie nadawania „The Voice of Poland” TVP2 zajmowała drugie miejsce w rynku telewizyjnym. Liderem w tym czasie była stacja TVN z udziałem na poziomie 18,94 proc., pokazująca konkurencyjny talent-show „Mam talent!” oraz filmy fabularne. Gorzej od TVP2 poradziły sobie: TVP1 (12,25 proc.; prognoza pogody, „Komisarz Alex” i filmy) oraz Polsat (12,02 proc.; pasmo filmowe, serial „Biblia”).
W grupie komercyjnej 16-49 Dwójka była trzecia. Liderem był tutaj TVN, a drugie miejsce zajął Polsat.
Oglądalność show na tle konkurencji
Wirtualnemedia.pl |
Wszyscy 4+ |
16-49 |
|
Stacja |
AMR |
SHR % |
SHR % |
TVN |
2 919 765 |
18,94% |
20,07% |
TVP2 - The Voice of Poland 5 |
1 933 459 |
12,54% |
12,04% |
Polsat |
1 888 201 |
12,25% |
15,61% |
TVP1 |
1 852 909 |
12,02% |
9,45% |
Wpływy z reklam emitowanych przy piątej odsłonie programu wyniosły 13,28 mln zł. W porównaniu do trzeciej serii spadły one o ok. 1,3 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
Zwyciężczynią piątej edycji „The Voice of Poland” została Aleksandra Nizio. Drugie miejsce zajął Przemek Radziszewski.
Na razie nie podjęto decyzji, czy wiosną przyszłego roku TVP2 pokaże kolejny sezon programu.
Dołącz do dyskusji: „The Voice of Poland 5” z mniejszą widownią. 13 mln zł z reklam