Telekamery 2009 z mniejszą widownią niż w poprzednich latach
Tegoroczna ceremonia rozdania Telekamer "Tele Tygodnia", któratransmitowana była tradycyjnie na antenie Dwójki, przyciągnęłaprzed ekrany średnio 6,6 mln widzów przy udziale na poziomie 38,96proc. To najsłabszy wynik oglądalności tej imprezy w ciąguostatnich ośmiu lat.
Większą widownię miała druga część tegorocznej gali, którąoglądało 7,2 mln osób dając stacji 42,99 proc. udziału. Pierwszaczęść ceremonii przyciągnęła 6 mln oglądających i 35,05 proc.udziału - wynika z danych instytutu AGB Nielsen Media Research.
Telekamery 2009 | Wszyscy 4+ | 16-49 | |||
Data | Start | Koniec | AMR | SHR % | SHR % |
02-02-2009 | 21:05 | 22:05 | 7 215 636 | 42,99% | 35,47% |
02-02-2009 | 19:55 | 20:56 | 5 985 610 | 35,05% | 30,26% |
średnia | 6 596 540 | 38,96% | 32,92% |
Podczas transmisji z rozdania Telekamer TVP 2 bezapelacyjniebyła liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce zajął Polsat,który w tym czasie emitował film "Szklana pułapka" - jegooglądalność wyniosła 2,9 mln widzów. Dalej uplasowały się: TVN("Uwaga!", "Na Wspólnej", "W11 - wydział śledczy" i "Detektyw Monk"; 2,67 mln) i TVP 1 ("Sport", "Pogoda", "Gra miłości i przypadku","Tylko dla twoich oczu"; 1,7 mln).
Wszyscy 4+ | ||
Stacja | AMR | SHR % |
TVP 2 - Telekamery2009 | 6 596 540 | 38,96% |
Polsat | 2 897 338 | 17,11% |
TVN | 2 672 672 | 15,79% |
TVP1 | 1 656 500 | 9,78% |
<Przeczytaj, kto triumfował na gali Telekamery2009>
Pomimo sporej przewagi Dwójki nad konkurencją, tegoroczna galacieszyła się najmniejszą popularnością od 2002 roku. Najwięcejwidzów w ciągu ostatnich ośmiu lat zgromadziła ceremonia rozdaniaTelekamer w 2006 roku, którą obejrzało 9,13 mln osób.
Program | AMR |
TELEKAMERY2002 | 7 401 144 |
TELEKAMERY 2003 | 7 224 144 |
TELEKAMERY 2004 | 8 531 122 |
TELEKAMERY 2005 | 8 291 564 |
TELEKAMERY 2006 | 9 131 794 |
TELEKAMERY 2007 | 7 964 909 |
TELEKAMERY 2008 | 7 011 102 |
TELEKAMERY 2009 | 6 596 540 |
Z danych telemetrycznych wynika, że na reklamach nadawanychwokół tegorocznej gali TVP 2 zarobiła 1,6 mln zł (dane cennikowenetto bez rabatów). Transmisja z ceremonii przyciągnęła przedtelewizory głównie kobiety, widzów powyżej 45. roku życia orazmieszkańców wsi, średnich oraz małych miast.
AFF | ADH % | ||
Płeć | Mężczyźni | 77 | 37,00% |
Kobiety | 121 | 63,00% | |
Wiek | 4- 9 | 42 | 2,49% |
10- 15 | 66 | 4,87% | |
16 - 19 | 49 | 2,95% | |
20 - 24 | 40 | 3,45% | |
25 - 29 | 53 | 4,55% | |
30 - 34 | 79 | 6,33% | |
35 - 39 | 80 | 5,52% | |
40 - 44 | 86 | 5,52% | |
45 - 49 | 123 | 9,13% | |
50 - 54 | 148 | 12,24% | |
55 - 59 | 157 | 11,77% | |
60+ | 164 | 31,17% | |
Wlk.miasta | Wieś | 102 | 39,97% |
< 50 tys. | 112 | 26,75% | |
50-100tys. | 101 | 8,58% | |
100-200 tys. | 92 | 7,30% | |
> 200tys. | 84 | 17,40% | |
Zawód | Top management | 95 | 7,51% |
Pracownicy szczebla średniego | 87 | 12,38% | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 93 | 19,23% | |
Emeryci | 163 | 43,38% | |
Inne | 57 | 17,50% | |
Wykształcenie | Podstawowe | 111 | 50,15% |
Średnie | 101 | 30,46% | |
Wyższe | 105 | 12,03% | |
Inne | 55 | 7,37% |
Dołącz do dyskusji: Telekamery 2009 z mniejszą widownią niż w poprzednich latach