System lojalnościowy on-line w BP Polska
Program znany pod nazwą "BP partnerclub", funkcjonujący na stacjach BP i ARAL ma już ponad 2,5 miliona klientów, miesięcznie dokonywanych jest ponad 3,5 miliona transakcji.
Informatyczna część systemu wspierająca program lojalnościowy jest autorskim rozwiązaniem ComArch. Obecnie system działa on-line na zasadach pełnego outsourcingu na blisko 300 stacjach paliw BP i ARAL oraz w punktach partnerów uczestniczących w programie.
W ramach projektu ComArch wdrożył aplikację lojalnościową - wdrożenie trwało 4 miesiące - i przeszkolił ponad 3000 użytkowników systemu. Koordynował także budowę infrastruktury telekomunikacyjnej łączącej wszystkie lokalizacje, dostarczanie sprzętu, m. in. terminale lojalnościowe, modemy GPRS. ComArch umieścił i uruchomił serwery systemu w swoim DATA CENTER, a także zbudował kompleksową strukturę bezpieczeństwa. Odpowiada obecnie za utrzymanie całości infrastruktury systemu.
Dzięki systemowi klienci korzystający z sieci stacji BP i ARAL mają bieżące informacje o ilości nagromadzonych punktów. Udało się wprowadzić lepsze mechanizmy zarządzania taryfami. System umożliwia także kontrolę i zabezpiecza przed nadużyciami.
W projekcie podwykonawcami byli Telekomunikacja Polska (łącza do transmisji danych), Polkomtel (łącza do transmisji GPRS), Unicard (czytniki kart lojalnościowych), Mobile Internet Services (modemy i technologia GPRS), HTEC, Anglia (migracja historycznych danych o klientach), Getronics, (integracja z innymi systemami biznesowymi działającymi na stacjach).
Do partnerów programu lojalnościowego BP partnerclub należą: Polska Akcja Humanitarna, McDonalds, ScanHoliday, Geant, RTVEuroAGD, Beverly Hills Video, Mulitikino, PZU, Allianz, Elvia, Interhome, British Airways, PTK Centertel, Interhome, Cyfra+.
Dołącz do dyskusji: System lojalnościowy on-line w BP Polska