„Gazeta Pomorska” liderem sprzedaży w I półroczu, „Dziennik Zachodni” najbardziej w dół
W pierwszym półroczu br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród codziennych gazet regionalnych i lokalnych była „Gazeta Pomorska”. Wszystkie tytuły odnotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Dziennik Zachodni” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Średnia sprzedaż ogółem „Gazety Pomorskiej” (Polska Press Grupa) w pierwszym półroczu 2019 roku wyniosła 26 175 egz., czyli o 12,89 proc. mniej, niż w analogicznym okresie poprzedniego roku - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą lokatę zajął „Dziennik Zachodni” (Polska Press Grupa), którego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 20,01 proc. do 20 854 egz. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu.
Podium uzupełnia „Głos Wielkopolski” (również Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w pierwszym półroczu 2019 roku wyniosła 18 893 egz., po spadku o 14,16 proc.
W czerwcu 2019 roku liderem również była „Gazeta Pomorska”, której średnia sprzedaż ogółem w porównaniu do czerwca 2018 roku zmniejszyła się o 13,67 proc. do 24 997 egz.
Drugi był „Dziennik Zachodni”, którego wynik sprzedażowy wyniósł 18 894 egz., po spadku o 25,37 proc. - największym w zestawieniu. Trzecią lokatę zajął „Głos Wielkopolski” (18 223 egz.; w dół o 12,58 proc.).
Dane dotyczą wszystkich dzienników regionalnych i lokalnych z bazy ZKDP.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.
Dołącz do dyskusji: „Gazeta Pomorska” liderem sprzedaży w I półroczu, „Dziennik Zachodni” najbardziej w dół