Ruszył kanał TV.Disco. Nadawany jest z Izraela (wideo)
Wczoraj spółka 4fun Media uruchomiła kanał TV.Disco, prezentujący muzykę taneczną. Stacja nadaje niekodowanie z satelity Hot Bird, na razie w wersji testowej. Prezenterami TV.Disco zostali Mandaryna i Paweł Stasiak.
- Pomysł na TV.Disco zrodził się w naszych głowach półtora roku temu. To efekt sukcesów takich filmów jak “Dirty Dancing”, “Mamma mia!”, “Grease”, które cieszą się duża oglądalnością przy każdej kolejnej powtórce, a także sukcesów wydawnictw z muzyką z taneczną lat 90. i disco polo - mówiła podczas konferencji Ewa Czekała, prezes 4fun Media. Przed startem kanału spółka zleciła też badania dotyczące preferencji muzycznych Polaków, z których wynika, że takim kanałem jest zainteresowany co drugi Polak.
TV.Disco prezentuje muzykę disco z lat 70-tych, 80-tych i 90-tych, na antenie można posłuchać przebojów dance, eurodance, italo disco, znanych dobrze hitów polskiego disco czy nawet muzyki techno. Kanał nie boi się konkurencji ze strony stacji muzycznej Polo TV, która po kilku miesiącach istnienia osiąga bardzo wysokie wyniki oglądalności, wyprzedzając nawet 4fun.tv. - Polo TV jest silnie sprofilowane na disco polo, u nas tej muzyki będzie tylko 5 proc. i to będą to same klasyki jak Boys czy Shazza - tłumaczy Ewa Czekała. Nadawca zgromadził bazę ok. 4 tys. teledysków.
W ramówce obok pasm z różną muzyką znajdują się programy rozrywkowe i listy przebojów. Piosenkarka i tancerka Mandaryna prowadzi flagowy program stacji “Eurodance 10” - listę przebojów poszerzoną o newsy. Z kolei Paweł Stasiak z zespołu Papa Dance będzie gospodarzem programu “Niech żyje bal”, poświęconego klasyce disco, od lat 70. do lat 90. W tym paśmie oprócz teledysków znajdą się rozmowy z gośćmi i wspomnienia.
Zawartość programowa stacji dedykowana jest dwóm grupom docelowym: osobom w wieku 16-34 lata oraz 35-49 lat. Stacja poza dotarciem do osób ze wsi i małych miasteczek, liczy też na pozyskanie widzów z większych miast. Za stronę muzyczną TV.Disco odpowiada dyrektor muzyczny 4fun Media Jarosław Burdek, zaś programowo kanał nadzoruje Agnieszka Mokras. Marcin Jacoszek, który był od maja br. product managerem stacji, rozstał się już z firmą. - Zajmował się pozyskaniem bazy teledysków - wyjaśnia portalowi Wirtualnemedia.pl Czekała.
TV.Disco jest kanałem niekodowanym i nadaje z satelity Hot Bird. Do końca br. stacja emitować będzie program w formie testowej. - Chcemy w tym czasie przetestować rozwiązania interaktywne dla widzów - informuje Czekała. Nadawca w czasie testu będzie chciał też rozwinąć zasięg techniczny stacji. Wiadomo już, że w najbliższy czwartek do listy kanałów TV.Disco ma dołączyć platforma N. Rozmowy z pozostałymi operatorami satelitarnymi i kablowymi trwają. Kanał nadaje też w internecie w ramach swojego serwisu internetowego.
Jak informuje spółka, koszt uruchomienia stacji wynosi ok. 1 mln zł. Dodatkowo kilkaset tys. kosztowało umieszczenie sygnału TV.Disco na satelicie. Nadawca zdecydował się na emisję kanału z Tel Avivu. - Otrzymaliśmy tam najkorzystniejsze warunki handlowe - wyjaśnia prezes 4fun Media.
Dołącz do dyskusji: Ruszył kanał TV.Disco. Nadawany jest z Izraela (wideo)