RMF Classic świętuje jubileusz dwudziestolecia
W piątek 27 października RMF Classic (Grupa RMF) będzie obchodzić swój okrągły jubileusz. Z okazji urodzin na antenie odbędzie się finał Plebiscytu na Filmowy Przebój 20-lecia.
Wielki finał plebiscytu trwać będzie przez cały dzień, nadanych zostanie 100 utworów ułożonych w ranking przez słuchaczy w internetowym głosowaniu. Będą wśród nich nagrania z najbardziej kultowych filmów i seriali – zarówno wielcy klasycy kina, ale też gwiazdy ostatnich miesięcy znane z platform streamingowych.
Wszyscy uczestnicy będą mieli szansę wygrać atrakcyjne nagrody, m.in. markowe kino domowe, znakomite soundbary oraz głośniki mobilne.
Wśród gości specjalnych na antenie pojawią się m.in. Grzegorz Turnau, Marcin Wyrostek, Igor Herbut, Atanas Valkov, Reni Jusis i Kaśka Sochacka.
Z okazji urodzin trwa też Wielki Test Wiedzy o Muzyce Filmowej, w którym do wygrania są m.in. pobyt w luksusowym hotelu w Krakowie, zwiedzanie studiów RMF Classic i wspólna wizyta z redakcją stacji w Skarbcu Królewskim na Wawelu.
Start w 2003 roku
Radio RMF Classic wystartowało 27 października 2003 roku. Stacja jest jedyną rozgłośnią w Polsce nadającą muzykę filmową i klasyczną oraz autorskie audycje tematyczne poświęcone kinematografii, literaturze, ekologii, life-stylowi czy sztuce. Na antenie pojawiają się także wywiady Artura Andrusa z ludźmi kultury i sztuki „NieDoMówienia” oraz felietony filmowe „Odeon” Stanisława Janeckiego – jednego z największych w Polsce znawców kina, który przez ponad 30 lat był autorem programu telewizyjnego „W starym kinie”.
Historia powstania RMF Classic łączy się z krakowską stacją Opera FM, która zaczęła nadawanie w 1998 roku - prezentowała tylko muzykę operową. Należała do koncernu medialnego Broker FM (zarządzającego wtedy RMF FM). 27 października 2003 roku zmieniono nazwę i format programu - i tak powstało RMF Classic.
Na czele stacji stoi Magdalena Wojewoda-Mleczko, dyrektorka RMF Classic oraz Paweł Pawlik, dyrektor programowy.
Obecnie rozgłośnia nadaje w 21 największych miastach Polski, jest też dostępna za pomocą aplikacji mobilnej i poprzez stronę rmfclassic.pl.
Codziennie RMF Classic gromadzi ponad 0,6 mln osób, a według badania Radio Track Kantar Polska w okresie od lipca do września br. miało 1,4 proc. udziału w rynku słuchalności (1,3 proc. rok temu).
Dołącz do dyskusji: RMF Classic świętuje jubileusz dwudziestolecia