Reklama w tv: Polsat w górę, TVN i VIVA Polska w dół
W marcu br. polskie stacje telewizyjne cennikowo zarobiły z reklam prawie 2 proc. mniej niż rok wcześniej. Największy spadek tych przychodów zanotowała VIVA Polska, za to wzrosły wpływy reklamowe Polsatu.
Dane firmy Kantar Media (dawniej Expert Monitor) przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl pokazują, że w marcu br. cennikowe przychody reklamowe polskich stacji telewizyjnych liczone bez autopromocji były o 1,9 proc. niższe niż rok wcześniej, a z uwzględnieniem autopromocji – o 1,5 proc. niższe. Za to cennikowe wydatki na autopromocję zwiększyły się o 64 proc.
„Fakt” i „Super Express” więcej z reklam „DGP” i „GW” – mniej
Wśród głównych kanałów największy wzrost cennikowych wpływów reklamowych w skali roku zanotował Polsat, który zarobił z reklam 19,6 proc. więcej niż w marcu ub.r. Minimalnie zwiększyły się przychody reklamowe TVP 1 i TVP 2 – dokładnie o 1,2 i 1,3 proc.
Z drugiej strony aż o 18,9 proc. mniej niż rok wcześniej cennikowo zarobiła z reklam VIVA Polska. Natomiast wpływy reklamowe TVN były o 2,7 proc. niższe niż w marcu ub.r.
Cennikowe wpływy reklamowe stacji telewizyjnych (bez autopromocji) | ||
III.2011 | III.2010 | |
Polsat | 332 101 029 zł | 277 558 569 zł |
TVN | 319 683 695 zł | 328 671 114 zł |
TVP 1 | 232 092 078 zł | 228 999 307 zł |
TVP 2 | 160 454 416 zł | 158 569 393 zł |
VIVA Polska | 54 120 175 zł | 66 699 205 zł |
monitorowane stacje razem | 1 475 811 787 zł | 1 504 242 720 zł |
monitorowane stacje razem - z autopromocją | 1 490 369 523 zł | 1 513 127 908 zł |
monitorowane stacje razem - autopromocja | 14 557 736 zł | 8 885 188 zł |
Dołącz do dyskusji: Reklama w tv: Polsat w górę, TVN i VIVA Polska w dół