SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Reklama w tv: Polsat w górę, TVN i VIVA Polska w dół

W marcu br. polskie stacje telewizyjne cennikowo zarobiły z reklam prawie 2 proc. mniej niż rok wcześniej. Największy spadek tych przychodów zanotowała VIVA Polska, za to wzrosły wpływy reklamowe Polsatu.

Dane firmy Kantar Media (dawniej Expert Monitor) przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl pokazują, że w marcu br. cennikowe przychody reklamowe polskich stacji telewizyjnych liczone bez autopromocji były o 1,9 proc. niższe niż rok wcześniej, a z uwzględnieniem autopromocji – o 1,5 proc. niższe. Za to cennikowe wydatki na autopromocję zwiększyły się o 64 proc.

„Fakt” i „Super Express” więcej z reklam „DGP” i „GW” – mniej


Wśród głównych kanałów największy wzrost cennikowych wpływów reklamowych w skali roku zanotował Polsat, który zarobił z reklam 19,6 proc. więcej niż w marcu ub.r. Minimalnie zwiększyły się przychody reklamowe TVP 1 i TVP 2 – dokładnie o 1,2 i 1,3 proc.

Z drugiej strony aż o 18,9 proc. mniej niż rok wcześniej cennikowo zarobiła z reklam VIVA Polska. Natomiast wpływy reklamowe TVN były o 2,7 proc. niższe niż w marcu ub.r.

Cennikowe wpływy reklamowe stacji telewizyjnych (bez autopromocji)
 III.2011III.2010
Polsat332 101 029 zł277 558 569 zł
TVN319 683 695 zł328 671 114 zł
TVP 1232 092 078 zł228 999 307 zł
TVP 2160 454 416 zł158 569 393 zł
VIVA Polska54 120 175 zł66 699 205 zł
monitorowane stacje razem1 475 811 787 zł1 504 242 720 zł
   
monitorowane stacje razem - 
z autopromocją
1 490 369 523 zł1 513 127 908 zł
monitorowane stacje razem - autopromocja14 557 736 zł8 885 188 zł


 

Dołącz do dyskusji: Reklama w tv: Polsat w górę, TVN i VIVA Polska w dół

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl