SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Reklama kinowa 30 proc. w górę. Kino Świat, Samsung i Grupa Żywiec liderami reklamodawców

W I kwartale br. cennikowa wartość reklamowy kinowej była o 29,2 proc. wyższa niż rok wcześniej. Największe wydatki na promocję w kinach - po ponad 10 mln zł - przeznaczyli Kino Świat, Samsung Electronics Polska i Grupa Żywiec.

Z danych Kantar Media przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że cennikowe wydatki reklamowe w kinach (bez autopromocji) w I kwartale br. wyniosły 209,55 mln zł. To o 29,2 proc. więcej niż rok wcześniej. Według ZenithOptimedia Group w całym 2013 roku faktyczny wzrost reklamy kinowej wyniesie 2,7 proc. (zobacz szczegóły).

Dystrybutor filmowy Kino Świat w I kwartale br. wydał na reklamę w kinach 15,1 mln zł, czyli ponad sześć razy więcej niż przed rokiem. Samsung Electronics Polska zainwestował w reklamę kinową nieco ponad 13 mln zł, podczas gdy rok wcześniej w ogóle nie promował się w kinach. Natomiast Grupa Żywiec wydała 11,8 mln zł wobec 195 tys. zł rok wcześniej.

Cennikowe wydatki P4, operatora sieci Play, wzrosły w skali roku o 108 proc., a w przypadku Coca-Cola Poland Services spadły o 16 proc.

Najwięksi reklamodawcy w kinach (wydatki cennikowe, dane Kantar Media)
WIRTUALNEMEDIA.PLI-III.2013I-III.2012
Kino Świat15 114 747 zł2 400 559 zł
Samsung Electronics Polska13 052 348 zł0 zł
Grupa Żywiec11 784 573 zł195 273 zł
P49 259 758 zł4 433 402 zł
Coca-Cola Poland Services7 694 958 zł9 207 790 zł
wszyscy reklamodawcy209 553 662 zł162 208 860 zł

Dołącz do dyskusji: Reklama kinowa 30 proc. w górę. Kino Świat, Samsung i Grupa Żywiec liderami reklamodawców

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl