Reklama kinowa 30 proc. w górę. Kino Świat, Samsung i Grupa Żywiec liderami reklamodawców
W I kwartale br. cennikowa wartość reklamowy kinowej była o 29,2 proc. wyższa niż rok wcześniej. Największe wydatki na promocję w kinach - po ponad 10 mln zł - przeznaczyli Kino Świat, Samsung Electronics Polska i Grupa Żywiec.
Z danych Kantar Media przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że cennikowe wydatki reklamowe w kinach (bez autopromocji) w I kwartale br. wyniosły 209,55 mln zł. To o 29,2 proc. więcej niż rok wcześniej. Według ZenithOptimedia Group w całym 2013 roku faktyczny wzrost reklamy kinowej wyniesie 2,7 proc. (zobacz szczegóły).
Dystrybutor filmowy Kino Świat w I kwartale br. wydał na reklamę w kinach 15,1 mln zł, czyli ponad sześć razy więcej niż przed rokiem. Samsung Electronics Polska zainwestował w reklamę kinową nieco ponad 13 mln zł, podczas gdy rok wcześniej w ogóle nie promował się w kinach. Natomiast Grupa Żywiec wydała 11,8 mln zł wobec 195 tys. zł rok wcześniej.
Cennikowe wydatki P4, operatora sieci Play, wzrosły w skali roku o 108 proc., a w przypadku Coca-Cola Poland Services spadły o 16 proc.
Najwięksi reklamodawcy w kinach (wydatki cennikowe, dane Kantar Media) | ||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I-III.2013 | I-III.2012 |
Kino Świat | 15 114 747 zł | 2 400 559 zł |
Samsung Electronics Polska | 13 052 348 zł | 0 zł |
Grupa Żywiec | 11 784 573 zł | 195 273 zł |
P4 | 9 259 758 zł | 4 433 402 zł |
Coca-Cola Poland Services | 7 694 958 zł | 9 207 790 zł |
wszyscy reklamodawcy | 209 553 662 zł | 162 208 860 zł |
Dołącz do dyskusji: Reklama kinowa 30 proc. w górę. Kino Świat, Samsung i Grupa Żywiec liderami reklamodawców