Reklama Braveranu ze statkiem kosmicznym etyczna, ale powinna być emitowana później (wideo)
Komisja Etyki Reklamy nie dopatrzyła się naruszeń kodeksu reklamy w spocie telewizyjnym środka na potencję Braveranu (produkowanego przez Aflofarm Farmacja Polska). Zasugerowała jednak, by był on emitowany w czasie, kiedy telewizji nie oglądają dzieci.
Do KER wpłynęło kilka skarg na telewizyjną reklamę preparatu na potencję Braveran. W spocie mowa jest o „braku mocy” u mężczyzny, promowany preparat jest opisywany jako remedium na tę dolegliwość. Następnie animowana kobieta gładzi pierś, a statek kosmiczny (którym leci kobieta z partnerem) dokuje w otworze.
Jeden ze skarżących zaprotestował przeciw emisji spotu Braveranu w niedzielne południe. Kolejna osoba napisała: „Nie mam nic przeciwko takim reklamom, jeśli emitowane sa po godzinie 22.00. Niestety, reklamy stanowiące o potencji i aktywności seksualnej nie powinny być emitowane w godzinach dziennych, kiedy cale rodziny oglądają wspólnie pogramy, również dla dzieci. Reklama ta jest bowiem niesmaczna i trudna do zrozumienia dla siedmio- czy nawet dwunastolatków. Nie chce oglądać tego typu ogłoszeń w ciągu dnia i być zmuszona tłumaczyć moim dzieciom co to jest potencja. Reklama była emitowana podczas programu o niani, która zajmuje się dziećmi, a wiec programu, który z pewnością jest przeznaczony dla całych rodzin”. W innej skardze stwierdzono zaś, że reklama w sposób jednoznaczny pokazuje mechanizm erekcji, jest silnie nacechowana erotycznie, a sam spot uprzedmiotawia kobietę, przedstawia wyłącznie jako obiekt seksualny.
Według Aflofarmu zarzuty pod adresem tego spotu są bezzasadne, bo forma przekazu reklamowego jest subtelna, nie emanuje seksem, nie jest też wulgarna ani wyzywająca, nie nawołuje i nie zachęca do podjęcia aktywności seksualnej. Zawiera sformułowania, które właśnie wyłącznie osobom dorosłym mogą nasuwać jakiekolwiek skojarzenia. Zdaniem przedstawicieli firmy dziecko nie powiąże treści ani obrazu reklamy z przeznaczeniem produktu.
Komisja Etyki Reklamy nie znalazła w zaskarżonym spocie elementów naruszających branżowy kodeks etyczny. Zasugerowała jednak reklamodawcom, aby wzięli pod uwagę, by reklamy tego typu produktów nie były emitowane w czasie oglądalności audycji przez dzieci.
Dołącz do dyskusji: Reklama Braveranu ze statkiem kosmicznym etyczna, ale powinna być emitowana później (wideo)