Publicis Groupe z narzędziem do optymalizacji inwestycji w media mix marek
Publicis Groupe udostępnia swoim klientom narzędzie Vault, przewidujące wyniki biznesowe kampanii mediowych, w zależności od przyjętego scenariusza inwestycji w media. Działa ono w oparciu o modele ekonometryczne realizowane od ponad dziesięciu lat przez departament Data Sience grupy.
Vault jest lokalnym i całkowicie autorskim narzędziem, które na podstawie danych pochodzących z bazy kilkuset modeli ekonometrycznych oraz z wykorzystaniem algorytmów uczenia maszynowego, przewiduje relacje między inwestycjami w różne kanały komunikacji, a sprzedażą, w postaci krzywych efektywności i parametrów HalfLife.
Analizy można przygotowywać w oparciu o trzy główne zmienne: konkretną kategorią produktową, pozycję marki na rynku (lider czy challenger) i fazę życia marki (dojrzałość vs wzrost). Vault pozwala na oszacowanie krótko- i średnioterminowych wyników biznesowych danej kampanii, a tym samym prognozowanie zwrotu z inwestycji w dany kanał i całej kampanii dla klientów.
- Przygotowując rekomendacje strategiczne dla klientów, z wykorzystaniem Vaulta, estymujemy krótkoterminowy wzrost sprzedaży z inwestycji zarówno na poziomie pojedynczego medium jak i całościowego planowanego media-mixu - mówi Beata Szcześniak, dyrektor generalna agencji mediowej Spark Foundry, która wraz z ekspertami Spark Foundry i Data Science, współtworzyła narzędzie. - W przypadku wybranego medium możemy powiedzieć klientowi jaki jest optymalny poziom i przedział inwestycji, a w przypadku telewizji także poziom tygodniowych eqGPR. Klient zyskuje dzięki temu pewność, że we wskazanym przedziale maksymalizuje ROI dla marki i co istotne może sprawdzić jakiego krótkoterminowego przyrostu sprzedaży należy oczekiwać dzięki zainwestowanym środkom.
W oparciu o benchmarki dla wszystkich mediów, Vault umożliwia analizę scenariuszy dla różnych media mixów i porównywanie efektywności kanałów między sobą. Pozwala to klientowi podjąć decyzję, w które medium zainwestować, aby jak najefektywniej wykorzystać budżet lub jaki wybrać mix kanałów, jeśli planowane jest wykorzystanie więcej niż jednego.
- Vault to unikatowe narzędzie, dzięki któremu rozmawiamy z naszymi klientami o najlepszych decyzjach dotyczących inwestycji w mediach z perspektywy ich celów biznesowych, a a z kolei marketerzy mogą w związku z tym rozmawiać ze swoimi CEOs językiem biznesu - mówi Anna Sakowicz, chief data & analytics officer w Publicis Groupe Polska. - Nasze agencje mediowe wspólnie z klientami odpowiadają za realizację celów biznesowych, dlatego narzędzie jest ciągle rozwijane i aktualizowane o kolejne projekty oraz case studies. Wierzymy, że między innymi dzięki takim inwestycjom i narzędziom klienci Publicis Groupe w zdecydowanej większości wskazują nasze agencje jako kluczowego partnera w komunikacji marketingowej i bardzo wysoko oceniają nas w obszarze strategii i wykorzystania danych, analiz i benchmarków do ich tworzenia, a także co dla nas najistotniejsze w realizacji ich celów biznesowych.
Dołącz do dyskusji: Publicis Groupe z narzędziem do optymalizacji inwestycji w media mix marek