KER: reklama Proliveru o jajecznicy z boczkiem sugerowała nieprawdziwe właściwości preparatu (wideo)
Komisja Etyki Reklamy orzekła, że spot radiowy i telewizyjny preparatu na dolegliwości wątroby Proliver (Aflofarm Farmacja Polska) mógł wprowadzić w błąd, nadużywać zaufania odbiorców lub wykorzystywać ich brak doświadczenia lub wiedzy.
Skarga dotyczyła reklamy Proliveru w radiu i telewizji. W obu przypadkach bohaterami była para: mąż poprosił żonę o jajecznicę z boczkiem, ta odmówiła, sugerując, że powinien zadbać o pozom cholesterolu. Mężczyzna pokazał, że stosuje Proliver, który obniża poziom cholesterolu, po czym poprosił o podwójny boczek do posiłku.
Skarżący podnosili, że reklama sugeruje dobroczynny wpływ suplementu na kontrolę poziomu cholesterolu w organizmie. - Reklama sugeruje, że przyjmowanie suplementu diety Proliver obniża poziom cholesterolu, i umożliwia zrezygnowanie z diety o niskiej zawartości nasyconych kwasów tłuszczowych - czytamy w jednej ze skarg wniesionych do KER.
Komisja Etyki Reklamy uznała, że reklamy nie były prowadzone w poczuciu odpowiedzialności społecznej. Zespół uznał, że oceniane przekazy reklamowe zawierają treści, które mogą wprowadzać odbiorców w błąd co do właściwości reklamowanego produktu, nadużywać zaufania odbiorców lub wykorzystywać ich brak doświadczenia lub wiedzy.
- Zespół zwrócił uwagę, iż zgodnie z przeznaczeniem składniki suplementu diety Proliver wspomagają właściwe funkcjonowanie przewodu pokarmowego i utrzymanie prawidłowego poziomu cholesterolu. Tym samym, nie uzasadnione było sugerowanie w reklamie, iż przyjmując suplement diety można spożywać podwójną porcję boczku / odżywiać się niezdrowo - czytamy w decyzji KER.
Aflofarm Farmacja Polska nie wyraził zgody na uczestnictwo w jakiejkolwiek postaci w postępowaniu przed Komisją Etyki Reklamy.
Dołącz do dyskusji: KER: reklama Proliveru o jajecznicy z boczkiem sugerowała nieprawdziwe właściwości preparatu (wideo)
Bіg bоnus аnd Frееsріns
Spоrt bеttіng аnd pоkеr
go now https://tinyurl.com/mskcysz8