Pracownicy chcą większego dostępu do narzędzi społecznościowych
Zdaniem niemal 40% pracowników w Europie narzędzia społecznościowe zwiększają efektywność pracy - wynika z badania Ipsos.
27% europejskich pracowników sądzi, że ich pracodawcy nie doceniają wartości narzędzi społecznościowych i często ograniczają dostęp do nich oraz ich stosowanie.
Narzędzia społecznościowe najczęściej używane przez pracowników w Polsce to równocześnie te najchętniej wspierane przez pracodawców – e-mail (88%), czytniki kanałów RSS (73%), komunikatory (39%) i sieci intranet (39%). Wciąż z największą rezerwą właściciele firm odnoszą się do mikroblogów, zewnętrznych sieci społecznościowych oraz platform blogowych.
Ponad 37% pracowników narzeka na niedostateczną współpracę w swoich firmach oraz uważa, że narzędzia społecznościowe poprawiłyby tę sytuację oraz efektywność pracy. Dwie trzecie europejskich pracowników stosuje narzędzia społecznościowe do komunikacji ze współpracownikami, a 18% jest gotowych zainwestować własne pieniądze w narzędzia społecznościowe z myślą o usprawnieniu pracy firmy.
W Polsce 39% ankietowanych przyznało, że tego typu narzędzia istotnie wpłynęłyby na wzrost produktywności. Jednak 78% badanych uważa, że główną barierą wdrożenia kanałów społecznościowych w firmie jest – obok obaw związanych z bezpieczeństwem (68%) i utratą danych (57%) – właśnie lęk przed spadkiem produktywności pracowników.
Niechęć ze strony firm do stosowania narzędzi społecznościowych w opinii pracowników negatywnie wpływa na efektywność pracy. 27% respondentów uważa, że mogłoby pracować lepiej, gdyby kierownictwo bardziej sprzyjało stosowaniu narzędzi społecznościowych. W Polsce ten odsetek wynosi 42%.
Badanie zostało przeprowadzone przez Ipsos na zlecenie firmy Microsoft drogą internetową wśród pracowników umysłowych (definiowanych jako osoby dorosłe, pracujące w firmach zatrudniających co najmniej 100 osób, używające komputera stacjonarnego, laptopa, tabletu lub smartfonu do wykonywania co najmniej 75% swoich zadań) w okresie 25 marca - 24 kwietnia 2013 r. W ramach ankiety przeprowadzono łącznie 9908 wywiadów w 32 krajach (4787 pracowników z Europy, w tym z Polski).
Dołącz do dyskusji: Pracownicy chcą większego dostępu do narzędzi społecznościowych