SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Ponad 9 milionów Polaków obsługuje konto bankowe w smartfonie

W pierwszym kwartale 2019 r. liczba polskich użytkowników, którzy aktywnie korzystają z aplikacji mobilnych swoich banków przekroczyła 9 milionów - wynika z raportu NetB@nk. W ciągu roku takich klientów przybyło o blisko 3 miliony. Tym samym ponad połowa Polaków aktywnie korzystających z bankowości elektronicznej robi to za pomocą swojego smartfona lub tabletu.  

W I kwartale 2019 r. liczba rachunków klientów indywidualnych mających możliwość korzystania z bankowości elektronicznej osiągnęła 38,72 mln, z czego 17,49 mln użytkowników co najmniej raz w miesiącu logowało się do systemu transakcyjnego w swoim banku.  

W stosunku do poprzedniego kwartału odnotowano wzrost w obu kategoriach odpowiednio o 1,65 i 1,60 proc., co nominalnie oznacza przyrost klientów w liczbie 630 tys. i 274 tys.

W przypadku klientów indywidualnych, którzy aktywnie korzystają z e-bankowości ponad 51 proc. korzysta z niej za pomocą aplikacji mobilnych swoich banków.

W raportowanym okresie liczba aktywnych użytkowników bankowości mobilnej, po kolejnym wzroście przekroczyła 9 mln. To wynik wyższy o 3,22 proc. względem IV kwartału 2018 r. i o 43 proc. wyższy w stosunku do analogicznego okresu ub.r. Oznacza to, że w ciągu 12 miesięcy liczba osób aktywnie korzystających z bankowości w komórce zwiększyła się nominalnie o 2,72 mln.

Klienci sektora MSP posiadający rachunki bankowe z dostępem do bankowości elektronicznej posiadali łącznie 2,753 mln kont w bankach. Liczba małych i średnich przedsiębiorstw, które każdego miesiąca korzystają z elektronicznego dostępu do swojego rachunku po raz pierwszy na koniec marca 2019 r. wynosiła 1,59 mln. Oznacza to niewielki wzrost o 0,81 proc.

- Rynek bankowości detalicznej w Polsce jest już stosunkowo nasycony. Według naszych badań, ubankowienie mierzone odsetkiem osób powyżej 15 roku życia, posiadających konto w banku sięgnął w marcu tego roku 89%. Liczba nowych aktywnych użytkowników bankowości mobilnej jest natomiast bardzo zbieżna z liczbą nowych użytkowników bankowości elektronicznej - w obu przypadkach w tym kwartale mieliśmy do czynienia ze wzrostem na poziomie ok. 270 tys. klientów - powiedział wiceprezes Związku Banków Polskich (ZBP) Włodzimierz Kiciński.

W ocenie ZBP, w obecnej fazie rozwoju rynku nowe technologie i coraz lepiej dopasowane do potrzeb klientów funkcjonalności i interfejsy bankowości mobilnej będą istotnym czynnikiem determinującym wybory konsumentów oraz równie ważnym elementem polityki konkurencyjnej banków.

- Warto jednak pamiętać, że banki ponoszą dziś ogromne nakłady na bezpieczeństwo i rozwój nowoczesnych technologii, których oczekują ich klienci, ale ograniczony z jednej strony potencjał wzrostu rynku, przy jednoczesnych bardzo wysokich obciążeniach sektora z drugiej, mogą w długim okresie stanowić zagrożenie dla dalszego rozwoju w tych obszarach - podkreślił Kiciński.

Dołącz do dyskusji: Ponad 9 milionów Polaków obsługuje konto bankowe w smartfonie

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl