Polskie Radio protestuje i informuje
Do akcji protestacyjnej zapoczątkowanej przez Dwójkę Polskiego Radia przyłączają się wszystkie anteny publicznej rozgłośni. Akcja informacyjno-protestacyjna ma zwrócić uwagę opinii publicznej na trudną sytuację finansową PR.
Już w pierwszych pięciu miesiącach tego roku, rzeczywiste wpływy
abonamentu były niższe od prognozowanych przez Krajową Radę
Radiofonii i Telewizji o 8,97 mln zł. Zarząd Polskiego Radia SA
szacuje, że do końca 2009 r. rzeczywiste wpływy będą niższe od
prognozy KRRiT o ok. 25 mln zł.
W tej sytuacji wszystkie Programy PR protestują
przeciwko brakowi rozwiązań gwarantujących stabilne finansowanie
Polskiego Radia, które w dużo większym stopniu niż w przypadku
Telewizji Polskiej uzależnione jest od środków publicznych.
W Jedynce, poza częstym powtarzaniem informacji o trudnej sytuacji
finansowej PR w "Sygnałach Dnia" i "Popołudniu z Jedynką"
prowadzący wraz gośćmi codziennie poruszają temat finansowania
mediów publicznych. W audycji "Magazyn Reporterów" 7 lipca (w godz.
od 20.10 do 21.00), Jerzy Zawartka poruszył kwestię misji radia
publicznego. Wraz z gośćmi w studiu i słuchaczami zastanawiał się
co wyróżnia Polskie Radio na tle innych stacji radiowych. Ponadto w
programie nadany został reportaż Doroty Fredro-Bonieckiej "Radiowa
Kuchnia".
Program 2 Polskiego Radia 8 lipca zamilknie na 24
godziny. Przedsięwzięciu towarzyszy apel, który ma zwrócić uwagę
opinii publicznej na dramatyczną kondycję finansową nie tylko
radiowej Dwójki, ale również Polskiego Radia w ogóle.
"Trójka" będzie prezentować rozmowy z twórcami,
ludźmi kultury, znanymi i popularnymi osobami, przyjaciółmi
programu na temat tego, dlaczego płacą abonament i uważają, że
warto to robić.
Dodatkowo słuchacze dowiedzą się, jak wygląda sytuacja publicznych
radiofonii europejskich. Abonament radiowy występuje w prawie
wszystkich państwach Europy - w Polsce wysokość opłaty
abonamentowej jest jedną z najniższych.
Program 4 - Polskie Radio Euro nadaje specjalny
spot zachęcający do płacenia abonamentu pod hasłem "Tak gramy, bo
płacisz abonament". Od 8 lipca br., czyli od dnia protestu w
Programie 2 zwiększona zostanie częstotliwość nadawania tego
spotu.
Ponadto 8 lipca w serwisach informacyjnych zostaną wyemitowane
wypowiedzi ludzi nauki, sztuki oraz muzyków związanych z anteną,
którzy apelować będą o wsparcie dla mediów publicznych. Tego dnia
także na antenie i na portalu Polskiego Radia Euro pojawią się
relacje multimedialne z debaty przeprowadzonej 7 lipca w Programie
2 z udziałem zaproszonych gości.
Przez całe lato w porannym i popołudniowym paśmie prowadzona będzie
akcja informacyjna dotycząca działalności Polskiego Radia w
kontekście płacenia abonamentu.
Dołącz do dyskusji: Polskie Radio protestuje i informuje