Startuje platforma Mój GOV. Wszystkie usługi e-administracji w jednym miejscu
Ministerstwo Cyfryzacji uruchomiło platformę internetową o nazwie Mój GOV. Według zapowiedzi ma ona stanowić dla polskich użytkowników miejsce, w którym znajdą oni wszystkie usługi oferowane przez administrację publiczną w formie cyfrowej. Do korzystania z Mój GOV konieczne jest posiadanie Profilu Zaufanego lub e-dowodu.
O wprowadzeniu nowego narzędzia pozwalającego na cyfrowy sposób kontaktów użytkowników z administracją publiczną poinformował Marek Zagórski, minister cyfryzacji podczas konferencji prasowej w Warszawie.
Ministerstwo Cyfryzacji (MC) podkreśla, że obecnie w ramach portalu GOV.pl działają m.in. strony internetowe 19 ministerstw, pięciu urzędów (w tym czterech urzędów wojewódzkich). Użytkownicy znajdą tam także 141 ze 195 kart usług i sześć serwisów tematycznych.
Resort informuje, że jedną z nowości na portalu GOV.pl jest panel Mój GOV. Jego powstanie to efekt wielomiesięcznej pracy zespołów Ministerstwa Cyfryzacji i Centralnego Ośrodka Informatyki. W pracach projektowych zastosowano nowe trendy w dziedzinie User Experience (doświadczenie użytkownika) oraz przyjęto zasadę „mobile first” (najpierw wersja mobilna) - tak, by wszystkie rozwiązania były dostępne z użyciem urządzeń mobilnych.
- Jedno proste i intuicyjne logowanie daje dostęp do naszych osobistych danych zgromadzonych m.in w rejestrze PESEL, Rejestrze Dowodów Osobistych oraz danych z Centralnej Ewidencji Pojazdów nt. posiadanych pojazdów - wyjaśnia Marek Zagórski. - Po zalogowaniu do panelu Mój GOV, bez konieczności dodatkowego uwierzytelniania, użytkownik dostaje też dostęp do systemów PUE ZUS oraz Indywidualnego Konta Pacjenta - dodał szef MC.
MC zapowiada, że logowanie do panelu Mój GOV daje obecnie dostęp do następujących e-usług:
- Wniosek o wpisanie do rejestru wyborców
- Dopisanie się do spisu wyborców
- Zgłoszenie zamiaru głosowania korespondencyjnego (usługa dla osób z orzeczoną niepełnosprawnością)
- Uzyskanie dostępu do informacji publicznej
- Zgłoszenie narodzin dziecka
- Wysłanie pisma ogólnego
Zgodnie z zapowiedzią w kolejnych tygodniach Mój GOV będzie wzbogacany o kolejne, intuicyjne e-usługi. MC zaznacza, że istotną nowością w Mój GOV jest nowa skrzynka (jeszcze w wersji beta) służąca do wymiany korespondencji z urzędami.
Od teraz, aby wysłać pismo do urzędu nie trzeba wchodzić na platformę ePUAP. Nowa skrzynka ma możliwość konfiguracji i prowadzi użytkownika krok po kroku.
MC zaznacza, że już dziś ponad 40 proc. użytkowników łączy się z GOV.pl z telefonów. Dlatego skrzynkę zaprojektowano zgodnie z potrzebami dzisiejszego mobilnego użytkownika, który załatwia usługi w smartfonie, z dowolnego miejsca. Panel Mój GOV jest dostępny ze strony głównej serwisu GOV.pl.
Dołącz do dyskusji: Startuje platforma Mój GOV. Wszystkie usługi e-administracji w jednym miejscu