PKO BP testuje premiowanie pracowników za uśmiechy w rozmowach z klientami (wideo)
W kilkunastu oddziałach PKO Banku Polskiego trwają testy systemu liczącego uśmiechy pracowników i obsługiwanych przez nich klientów. Punkty za uśmiechy pracownicy mogą wymienić na nagrody, a uśmiechy klientów są przeliczane na środki na cel charytatywny. Bank zapewnia, że udział w testach jest dobrowolny, a rejestrowane nagrania nie są zachowywane.
Testy są realizowane z wykorzystywaniem rozwiązania oferowanego przez startup Quantum CX. W kilkunastu oddziałach PKO BP zainstalował on specjalne sensory rozpoznający uśmiechy pracowników banku oraz obsługiwanych przez nich klientów.
- W trakcie rozmowy z klientem pracownik otrzymuje punkty za uśmiech, które potem może wymienić na nagrody. Z drugiej strony liczone są też uśmiechy klientów dzięki którym wspierane są lokalne cele charytatywne przy udziale Fundacji PKO Banku Polskiego. Jeden uśmiech klienta to jeden grosz dla potrzebujących. Stanowiska obsługi zliczające uśmiechy oznaczone są żółtym balonem - opisuje PKO BP.
Dlaczego bank promuje uśmiechanie się w czasie rozmów z klientami? - Budowanie nawyku okazywania uśmiechu, pozwala nam na stworzenie pozytywnej atmosfery w oddziałach banku. W czasie trwania testów, liczba uśmiechów doradców wzrosła o 130 procent, klientów o 78 proc. - podkreśla.
Biuro prasowe PKO Banku Polskiego podkreśla, że pracownicy dobrowolnie zgodzili się na udział w programie i w każdej chwili mogą z tego zrezygnować. Przez pierwsze miesiące testów sensory zarejestrowały 60 tys. interakcji, nie podano, ile przypadło na pracowników, a ile na klientów. Bank nie ujawnia też, na jakie nagrody pracownicy mogą wymienić punkty za uśmiechy ani ile zainwestował w przygotowanie i realizację testów.
Sensory i system do rozpoznawania i zliczania uśmiechów zapewnia trójmiejski startup Quantum CX, który jest wspierany w ramach programu „Let’s Fintech with PKO Bank Polski!”. - Startup, który zdecyduje rozwijać się pod skrzydłami największego banku w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, przechodzi indywidualny proces rekrutacji. W momencie rozpoczęcia współpracy startup otrzymuje dedykowany zespół projektowy, który kompleksowo wspiera go we wdrożeniu rozwiązania w banku od strony merytorycznej, IT oraz biznesu - opisuje PKO BP.
Quantum CX swoją technologię rozwija od sześciu lat. PKO BP podkreśla, że „to jedna z pierwszych firm technologicznych na polskim rynku, która połączyła możliwości sztucznej inteligencji z analizą reakcji behawioralnych klientów. Rozwiązanie zaproponowane przez startup przyspiesza proces budowy częstszego okazywania pozytywnych emocji w miejscu pracy, jak i w życiu - podkreśla PKO BP.
Startup pozyskał środki od funduszy inwestycyjnych oraz 3 mln zł dotacji z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. Swój system rozpoznawania uśmiechów ma też wdrożyć w oddziałach Santander Consumer Banku, przychodniach LuxMed i urzędzie miasta Sopot.
PKO BP jest największym bankiem w Polsce. W pierwszej połowie br. w ujęciu skonsolidowanym osiągnął wzrost wyniku odsetkowego z 4,5 do 4,99 mld zł, wyniku z prowizji i opłat - z 1,48 do 1,51 mld zł, wyniku operacyjnego - z 2,3 do 2,95 mld zł oraz zysku netto - z 1,69 do 2,09 mld zł.
Na koniec czerwca br. w PKO BP było 290,6 mld zł oszczędności klientów, w tym 218,3 mld zł od klientów indywidualnych. Obsługiwał 7,59 mln rachunków klientów indywidualnych, miał 1,13 tys. oddziałów i 540 placówek agencyjnych.
Zatrudnienie w grupie kapitałowej PKO BP wynosiło 28,1 tys. etatów, o 1,6 proc. mniej niż rok wcześniej.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Dołącz do dyskusji: PKO BP testuje premiowanie pracowników za uśmiechy w rozmowach z klientami (wideo)