Piotr Walter: wyniki lepsze niż przewidywaliśmy
W 2007 roku TVN miał przychody wyższe o 34 proc. - wyniosły oneokoło półtora miliarda. W 2008 roku największym projektem będziebudowa nowych studiów, uruchomienie dużego projektu internetowego,który zintegruje kontent grupy TVN oraz inwestycja w HD.
- Przychody netto wzrosły o 34 proc. do półtora miliarda z 1,165mln zł w 2006 roku. Zysk operacyjny wzrósł o 38 proc. do 482 mlnzł. Marża operacyjna wynosiła 31 proc. Wskaźnik EBITDA wzrósł o 39proc. do 554 mln zł z 400 mln zł w 2006 r. Marża EBITDA wyniosła 36proc. w porównaniu do 34 proc. w 2006 r. Wyłączając koszty programumotywacyjnego EBITDA wyniosła 599 mln zł zaś marża EBITDA wyniosła39 proc. Skorygowany zysk netto wzrósł o 42 proc. do 330 mln zł -powiedział wczoraj Piotr Walter, Prezes Zarządu i DyrektorGeneralny Grupy TVN.
W sumie udział w rynku grupy TVN, łącznie z kanałamitematycznymi, zwiększył się do 21,8 proc. To o punkt procentowywięcej niż przed rokiem. Walter podkreślił sukces TVN24. - TVN24zwiększył całodobowy udział w rynku w grupie docelowej do 6,2 proc.z 4,2 proc. w 2006 roku.
- Dla Onetu był to również udany rok. Średni całkowity czasspędzany na stronach Onet.pl w okresie jedenastu miesięcyzakończonych 30 listopada 2007 roku wzrósł do 65,2 mln godzinmiesięcznie z 51,5 mln godzin miesięcznie w 2006 roku - powiedziałszef Onetu Łukasz Wejchert.
- Najważniejszym naszym projektem było uruchomienie lokalizatoraZumi. Rynek tzw. "yellow pages" szacujemy dziś na ok. 300 mln zł -dodał.
W 2007 roku uruchomiono platformę TVN24.pl, która w tym momenciezajmuje 5 pozycję pod względem serwisów newsowych.
W maju ub. r. zakupiono Mango Media, spółkę działającą na rynkutelesprzedaży. Walter powiedział, że plany, co do nowych projektów,udaje się realizować w stu procentach. Uruchomiony również wzeszłym roku TVN CNBC Biznes, na dzień dzisiejszy odbiera 2,4 mlngospodarstw domowych. - Naszym celem jest wzrost zasięgu tegokanału.
TVN przewiduje, że rynek reklamy telewizyjnej wzrośnie w 2008roku o 13 proc. Sam zamierza rosnąć bardziej niż rynek, czyli ookoło 18-20 proc.
Prezes TVN odniósł się też do konkurencji. Według niegoodświeżony w zeszłym roku TV Puls wzrośnie w 2008 roku o 2-3 proc.- Nie widzimy zagrożenie na tym polu powiedział. Zapytany oTelewizję Polsat powiedział, że walka będzie toczyć się na ramówkii okaże się, która z nich bardziej przypadnie widzom do gustu.
W planach na ten rok jest uruchomienie dużego projektuinternetowego, który zintegruje kontent grupy TVN. Projektinternetowy ma być przede wszystkim rozrywkowy i skierowany będziedo młodszej grupy niż grupa komercyjna TVN 16-49 lat.
W pod koniec tego roku ma pojawić się nowy kanał telewizyjny TVNWarszawa.
- Na jego przykładzie będziemy sprawdzać, na ile opłacalne jestwejście na inne rynki regionalne - powiedział Piotr Walter.
Grupa zmienia wcześniejsze plany i podaje, że w tym roku niebędzie ekspansji na rynki zagraniczne, w tym na rynkiwschodnie.
- W tym roku nie przewidujemy ekspansji na rynki zagraniczne.Zapowiadaliśmy ekspansję, bo uważaliśmy, że ona się opłaca z punkuwidzenia biznesowego. Jeżeli po głębszej analizie nic na to niewskazuje, nie zastanawiamy się nad zmianą planów ani sekundy -mówił Walter.
W tym roku największą inwestycją będzie budowa nowych dużychobiektów, gdzie TVN przeniesie większość produkcji, realizowanejobecnie w wynajmowanych studiach.
- Nie chcę zależeć od rynku. Dlatego już w tym roku zaczynamydwie duże inwestycje w Warszawie i Krakowie. Będą to dwie nowesiedziby z częścią produkcyjną i studyjną - powiedział PiotrWalter. Studio w Warszawie kosztować będzie 233 mln zł.
Piotr Walter zamierza też inwestować w wysoką rozdzielczośćobrazu (HD).
- Kiedy rok temu mówiłem, że polski rynek nie dojrzał jeszcze doinwestycji w HD, bo jest wciąż nieopłacalna, chciałem zobaczyć jakąto wywoła reakcję. Teraz jednak wiem, że tego się nie da uniknąc,więc chcemy być pierwsi - tłumaczył Walter.
Dołącz do dyskusji: Piotr Walter: wyniki lepsze niż przewidywaliśmy