Piotr Fronczewski w reklamie serialu "Rojst". Emisji spotu odmówił TVN
Od 19 sierpnia, równolegle z premierą "Rojsta" na Showmax, ruszyła kampania reklamowa tego serialu. Jak ustalił nieoficjalnie portal Wirtualnemedia.pl, na emisję spotu nie zgodził się TVN. Kampanię przygotowały FCB Bridge2Fun, OMD / Easy Media i VML.
Głównym elementem kampanii jest 60-sekundowy spot telewizyjny. Pokazuje ujęcia z prologu serialu, udostępnionego widzom Showmaxu na kilka dni przed premierą "Rojsta". W reklamie przewija się głównie postać grana przez Piotra Fronczewskiego. Aktor zachęca na końcu spotu do wejścia na Showmax i obejrzenia serialu. Tłem muzycznym jest cover "Wszystko czego dziś chcę" w wykonaniu Moniki Brodki, od kilku tygodni zapowiadający "Rojst".
Spot emitowany jest w Polsacie głównym, kanałach tematycznych Polsatu oraz kanałach tematycznych Discovery. Jak dowiedział się nieoficjalnie portal Wirtualnemedia.pl, emisji spotu Showmaxu odmówił TVN. Stacja nie odpowiedziała na nasze pytania w tej sprawie.
Na potrzeby kampanii przygotowano także spot radiowy, reklamy na nośnikach zewnętrznych (siatki wielkoformatowe i billboardy w Warszawie oraz citylighty w największych miastach). Akcję uzupełniają reklamy w digtalu (Facebook, YouTube, Filmweb, NaEkranie, WP, Gazeta.pl).
Za kreację spotu telewizyjnego odpowiada agencja FCB Bridge2Fun, a za kreację digital agencja VML. Zakup mediów ATL powierzono OMD / Easy Media.
"Rojst" od 19 sierpnia na Showmax
Akcja serialu „Rojst” rozgrywa się na początku lat 80. w małym mieście na południowym zachodzie Polski. Dochodzi tam do brutalnego podwójnego morderstwa: młodej prostytutki i miejscowego komunistycznego działacza. W tym samym czasie samobójstwo popełnia również para nastolatków. W miejscowej gazecie o morderstwie ma napisać Witold Wanycz (gra go Andrzej Seweryn) - doświadczony, nieco zgorzkniały dziennikarz. Jednocześnie w tej samej redakcji zatrudnia się młody Piotr Zarzycki (w tej roli Dawid Ogrodnik) - syn wysoko postawionego działacza partyjnego. Zaczyna on własne śledztwo dziennikarskie. Tytułowy rojst to bagno, z którego trudno się wydostać, które ma symbolizować sytuację, w której znajdują się głowni bohaterowie.
Premiera pięcioodcinkowej serii w niedzielę 19 sierpnia. Reżyserem i współscenarzystą (razem z Kasprem Bajonem) serialu jest Jan Holoubek.
Za produkcję serialu odpowiada Studio Filmowe Kadr ("Jesteś Bogiem", "Rewers", "Sala samobójców"). Producentem z ramienia Studia Filmowego Kadr jest Dariusz Sidor. Producentem ze strony Showmax – Jurek Dzięgielewski, producentem kreatywnym – Krzysztof Rak. Za scenografię odpowiada Marek Warszewski, za muzykę - Jan Komar, kostiumy Weronika Orlińska. Zdjęcia odbywały się na Śląsku i w Warszawie.
Czołówkę serialu przygotował Sebastian Pańczyk (reżyser) we współpracy ze studiem Platige Image oraz domem produkcyjnym Dobro. CG Supervisorem projektu Rojst był Marek Gajowski (Platige Image), a funkcję postproducentki pełniła Marta Pohl (Platige Image). Reżyserem czołówki filmu otwierającego każdy odcinek serialu Rojst był Sebastian Pańczyk (Dobro), a zdjęcia wykonała Marta Pruska.
Według badania Gemius/PBI w kwietniu br. Showmax odwiedziło 1,26 mln internautów, którzy wykonali 15,06 mln odsłon oraz korzystali ze strony średni przez 10 minut i 25 sekund.
Dołącz do dyskusji: Piotr Fronczewski w reklamie serialu "Rojst". Emisji spotu odmówił TVN