Onet-RASP przed Wirtualną Polską na smartfonach i tabletach, nisko YouTube (TOP 20 z marca)
W marcu br. strony Grupy Onet-RASP miały więcej użytkowników od witryn Grupy Wirtualna Polska zarówno na smartfonach, jak i tabletach. Na obu nośnikach najpopularniejsze są Google i Facebook, a zdecydowanie niższy zasięg niż w internecie stacjonarnym ma YouTube.
Według badania gemiusAudience, w marcu br. wszystkie strony Google odwiedziło na smartfonach 17,44 mln polskich internautów (realnych użytkowników), co oznacza zasięg wynoszący 90,23 proc. Dla porównania, na komputerach witryny te zanotowały 20,86 mln użytkowników i 95,08 proc. zasięgu. Natomiast Facebook miał na smartfonach 13,28 mln odwiedzających (68,68 proc. zasięgu).
Strony Grupy Onet-RASP osiągnęły lepsze wyniki (12,42 mln użytkowników i 64,26 proc. zasięgu) od serwisów Grupy Wirtualna Polska (10,88 mln użytkowników i 56,25 proc. zasięgu), podczas gdy na komputerach wyższy zasięg ma Grupa WP.
TOP20 wydawców pod względem liczby użytkowników na smartfonach | ||
(gemiusAudience) | ||
serwis | marzec 2016 | |
użytkownicy (real users) | zasięg | |
Grupa Google | 17 444 329 | 90,23% |
facebook.com | 13 277 414 | 68,68% |
Grupa Onet - RASP | 12 424 200 | 64,26% |
Grupa Wirtualna Polska | 10 876 028 | 56,25% |
Grupa Allegro | 10 222 370 | 52,87% |
Grupa Gazeta.pl | 9 198 928 | 47,58% |
wikipedia.org | 8 757 646 | 45,30% |
Grupa Interia.pl | 8 633 688 | 44,66% |
Grupa Polska Press | 7 607 075 | 39,35% |
Grupa ZPR Media | 7 454 084 | 38,56% |
Grupa Edipresse.pl | 5 214 849 | 26,97% |
Grupa TVN | 4 918 551 | 25,44% |
Grupa Ceneo.pl | 3 561 907 | 18,42% |
orange.pl | 3 546 198 | 18,34% |
filmweb.pl | 3 376 079 | 17,46% |
Grupa Demotywatory.pl | 3 329 078 | 17,22% |
accuweather.com | 2 736 514 | 14,15% |
Grupa Play | 2 543 587 | 13,16% |
Grupa Gazetaprawna.pl | 2 540 641 | 13,14% |
Grupa naTemat.pl | 2 383 613 | 12,33% |
Wśród serwisów zdecydowanym liderem na smartfonach jest Google.pl, które w zeszłym tygodniu odwiedziło 16,69 mln polskich użytkowników (86,31 proc. wszystkich polskich internautów). Dodatkowo Google.com zanotowało 9,55 mln odwiedzających.
Jeśli chodzi o polskie strony, to najpopularniejszy jest Onet.pl (10,21 mln użytkowników), wyraźnie wyprzedzający Allegro.pl (7,11 mln), WP.pl (7 mln) i Gazeta.pl (5,69 mln).
YouTube miał jedynie 4,62 mln użytkowników i 23,89 proc. zasięgu, wielokrotnie mniej niż na komputerach (16,83 mln użytkowników i 76,7 proc. zasięgu).
TOP20 domen pod względem liczby użytkowników na smartfonach | ||
(gemiusAudience) | ||
serwis | marzec 2016 | |
użytkownicy (real users) | zasięg | |
google.pl | 16 686 151 | 86,31% |
facebook.com | 13 277 414 | 68,68% |
onet.pl | 10 213 490 | 52,83% |
google.com | 9 556 996 | 49,43% |
wikipedia.org | 8 757 646 | 45,30% |
allegro.pl | 7 106 974 | 36,76% |
wp.pl | 6 999 906 | 36,21% |
gazeta.pl | 5 692 085 | 29,44% |
blogspot.com | 5 673 405 | 29,34% |
interia.pl | 5 400 341 | 27,93% |
olx.pl | 5 082 331 | 26,29% |
youtube.com | 4 618 676 | 23,89% |
poradnikzdrowie.pl | 3 891 677 | 20,13% |
fakt.pl | 3 616 261 | 18,70% |
ceneo.pl | 3 552 925 | 18,38% |
orange.pl | 3 546 198 | 18,34% |
tvn24.pl | 3 439 304 | 17,79% |
filmweb.pl | 3 376 079 | 17,46% |
polki.pl | 3 254 990 | 16,84% |
naszemiasto.pl | 2 905 413 | 15,03% |
Na tabletach strony Google odwiedziło w marcu 2,42 mln internautów, czyli 91,68 proc. wszystkich polskich użytkowników internetu na takich urządzeniach. Grupa Onet-RASP z 1,6 mln użytkowników i 60,7 proc. zasięgu wyprzedziła zarówno Grupę Wirtualna Polska (1,51 mln użytkowników i 57,19 proc. zasięgu), jak też Facebooka (1,59 mln użytkowników i 60,18 proc. zasięgu).
TOP20 wydawców pod względem liczby użytkowników na tabletach | ||
(gemiusAudience) | ||
serwis | marzec 2016 | |
użytkownicy (real users) | zasięg | |
Grupa Google | 2 422 622 | 91,68% |
Grupa Onet - RASP | 1 603 972 | 60,70% |
facebook.com | 1 590 285 | 60,18% |
Grupa Wirtualna Polska | 1 511 350 | 57,19% |
Grupa Allegro | 1 253 557 | 47,44% |
Grupa Gazeta.pl | 1 211 241 | 45,84% |
Grupa Interia.pl | 1 151 532 | 43,58% |
wikipedia.org | 1 015 620 | 38,43% |
Grupa ZPR Media | 859 312 | 32,52% |
Grupa Polska Press | 837 463 | 31,69% |
Grupa TVN | 703 336 | 26,62% |
Grupa TVP | 585 598 | 22,16% |
filmweb.pl | 563 363 | 21,32% |
Grupa Edipresse.pl | 548 352 | 20,75% |
Grupa Ceneo.pl | 533 111 | 20,17% |
zadane.pl | 408 644 | 15,46% |
Grupa Play | 394 460 | 14,93% |
cda.pl | 390 736 | 14,79% |
qassa.pl | 382 481 | 14,47% |
Grupa Burda Media Polska | 380 090 | 14,38% |
1 2
Dołącz do dyskusji: Onet-RASP przed Wirtualną Polską na smartfonach i tabletach, nisko YouTube (TOP 20 z marca)
Co konkretnie pokazuje, ze badanie gemiusa jest przestarzale? I w dodatku rozpaczliwie? Ktos tu chyba nie wie o czym mówi