Google, Facebook i YouTube na czele polskiego internetu, mocno w gorę OLX.pl, Polki.pl i otoMoto.pl (TOP50 serwisów)
Zdecydowanie najpopularniejszymi stronami w polskim internecie są niezmiennie Google, Facebook i YouTube. W marcu duże wzrosty zasięgu w skali miesiąca osiągnęły m.in. OLX.pl, Polki.pl, otoMoto.pl i Komputerswiat.pl, a spore spadki zanotowały Bet-at-home.com i Gry.pl.
W marcu br. serwis Google.pl na komputerach PC odwiedziło 20,86 mln polskich internautów (realnych użytkowników), co oznacza 95,08 proc. wszystkich użytkowników sieci w naszym kraju - wynika z danych z badania gemiusAudience. W porównaniu z lutym (który w br. miał dwa dni mniej niż marzec) zasięg strony wzrósł o 2,04 pkt proc. (zmiana liczby użytkowników jest mniej miarodajnym wskaźnikiem, ponieważ w każdym miesiącu nieco inaczej jest szacowana łączna liczba wszystkich polskich internautów). Z kolei Google.com zanotowało w zeszłym miesiącu 14,65 mln polskich użytkowników i 66,78 proc. zasięgu.
Między dwoma domenami Google znalazły się Facebook i YouTube. Pierwszy portal miał 17,27 mln użytkowników i 78,7 proc. zasięgu, po niewielkim spadku (o 0,28 pkt proc. zasięgu) w skali miesiąca, a drugi - 16,83 mln użytkowników i 76,7 proc. zasięgu (po wzroście o 1,18 pkt proc.).
Niżej znalazły się najpopularniejsze polskie portale: Onet.pl (z 13,42 mln użytkowników), Allegro.pl (11,86 mln) i WP.pl (11,41 mln). Wszystkie osiągnęły znaczne wzrosty zasięgu: Onet zyskał 7 proc., Allegro - 9,17 proc., a WP - 9 proc.
Zasięg OLX.pl zwiększył się w skali miesiąca o 13,11 proc. (serwis zyskał ponad milion użytkowników), a w przypadku Gazeta.pl - o 11 proc. (o ponad 710 tys. użytkowników). Jeszcze wyższe procentowe wzrosty zasięgu zanotowały otoMoto.pl (o 15,63 proc.), Dobreprogramy.pl (o 15 proc.), TVN24.pl (o 14,86 proc.), Chomikuj.pl (o 18 proc.), Polki.pl (o 22,61 proc.), ABCzdrowie.pl (o 14,85 proc.) i Komputerswiat.pl (o 18,83 proc.).
Oprócz Facebooka spadki zasięgów zanotowały natomiast Bet-at-home.com (o 8,28 proc.), Orange.pl (o 5,46 proc.), Gry.pl (o 7,38 proc.) i Play.pl (o 4,5 proc.).
TOP50 domen, z których najwięcej polskich internautów korzysta na komputerach |
|||||
(gemiusAudience) |
|||||
lp. |
domena |
marzec 2016 |
luty 2016 |
||
użytkownicy (real users) |
zasięg |
użytkownicy (real users) |
zasięg |
||
1 |
google.pl |
20 862 455 |
95,08% |
20 446 317 |
93,04% |
2 |
facebook.com |
17 266 947 |
78,70% |
17 453 438 |
79,42% |
3 |
youtube.com |
16 828 162 |
76,70% |
16 596 554 |
75,52% |
4 |
google.com |
14 651 592 |
66,78% |
14 297 495 |
65,06% |
5 |
onet.pl |
13 423 050 |
61,18% |
12 567 386 |
57,19% |
6 |
allegro.pl |
11 861 060 |
54,06% |
10 882 008 |
49,52% |
7 |
wp.pl |
11 407 795 |
51,99% |
10 480 538 |
47,69% |
8 |
wikipedia.org |
9 561 432 |
43,58% |
9 405 118 |
42,80% |
9 |
olx.pl |
9 101 765 |
41,48% |
8 058 706 |
36,67% |
10 |
interia.pl |
8 200 681 |
37,38% |
7 554 848 |
34,38% |
11 |
gazeta.pl |
7 263 653 |
33,10% |
6 551 781 |
29,81% |
12 |
blogspot.com |
6 647 637 |
30,30% |
6 533 425 |
29,73% |
13 |
ceneo.pl |
6 158 469 |
28,07% |
5 635 700 |
25,65% |
14 |
cda.pl |
5 583 343 |
25,45% |
5 287 582 |
24,06% |
15 |
o2.pl |
5 292 449 |
24,12% |
5 200 433 |
23,67% |
16 |
money.pl |
4 900 732 |
22,34% |
4 631 087 |
21,07% |
17 |
filmweb.pl |
4 859 557 |
22,15% |
4 673 788 |
21,27% |
18 |
fakt.pl |
4 658 119 |
21,23% |
4 443 603 |
20,22% |
19 |
otomoto.pl |
4 448 263 |
20,27% |
3 851 399 |
17,53% |
20 |
bet-at-home.com |
4 447 566 |
20,27% |
4 856 155 |
22,10% |
21 |
bet365.com |
4 445 714 |
20,26% |
4 032 749 |
18,35% |
22 |
dobreprogramy.pl |
4 333 725 |
19,75% |
3 773 979 |
17,17% |
23 |
microsoft.com |
4 186 719 |
19,08% |
4 074 230 |
18,54% |
24 |
tvn24.pl |
3 901 553 |
17,78% |
3 402 045 |
15,48% |
25 |
orange.pl |
3 871 582 |
17,65% |
4 103 774 |
18,67% |
26 |
ipko.pl |
3 859 170 |
17,59% |
3 581 377 |
16,30% |
27 |
poradnikzdrowie.pl |
3 849 945 |
17,55% |
3 663 461 |
16,67% |
28 |
twitter.com |
3 834 430 |
17,48% |
3 561 044 |
16,20% |
29 |
chomikuj.pl |
3 618 702 |
16,49% |
3 070 726 |
13,97% |
30 |
wyborcza.pl |
3 611 497 |
16,46% |
3 530 272 |
16,06% |
31 |
zumi.pl |
3 549 971 |
16,18% |
3 261 181 |
14,84% |
32 |
polki.pl |
3 520 908 |
16,05% |
2 875 963 |
13,09% |
33 |
betclic.com |
3 513 564 |
16,01% |
2 926 005 |
13,32% |
34 |
gry.pl |
3 466 528 |
15,80% |
3 749 727 |
17,06% |
35 |
vod.pl |
3 444 347 |
15,70% |
3 146 331 |
14,32% |
36 |
naszemiasto.pl |
3 281 029 |
14,95% |
2 938 372 |
13,37% |
37 |
abczdrowie.pl |
3 275 346 |
14,93% |
2 857 753 |
13,00% |
38 |
tvp.pl |
3 233 474 |
14,74% |
- |
- |
39 |
play.pl |
3 209 002 |
14,63% |
3 366 780 |
15,32% |
40 |
ingbank.pl |
3 112 069 |
14,18% |
2 809 898 |
12,79% |
41 |
komputerswiat.pl |
3 087 043 |
14,07% |
2 601 777 |
11,84% |
42 |
infor.pl |
3 044 999 |
13,88% |
2 876 189 |
13,09% |
43 |
se.pl |
2 942 801 |
13,41% |
2 722 602 |
12,39% |
44 |
panoramafirm.pl |
2 925 366 |
13,33% |
2 656 072 |
12,09% |
45 |
ask.com |
2 909 036 |
13,26% |
3 096 468 |
14,09% |
46 |
zalukaj.com |
2 705 846 |
12,33% |
2 585 462 |
11,77% |
47 |
mbank.pl |
2 702 032 |
12,31% |
- |
- |
48 |
zadane.pl |
2 687 906 |
12,25% |
- |
- |
49 |
adobe.com |
2 619 616 |
11,94% |
- |
- |
50 |
instagram.com |
2 589 910 |
11,80% |
- |
- |
Dołącz do dyskusji: Google, Facebook i YouTube na czele polskiego internetu, mocno w gorę OLX.pl, Polki.pl i otoMoto.pl (TOP50 serwisów)