Noc w sypialni Van Gogha promuje wystawę artysty w Chicago
Aby wypromować nową ekspozycję obrazów Vincenta Van Gogha w Chicago agencja Leo Burnett zbudowała replikę pokoju, który artysta uwiecznił na swoich płótnach. Za noc w oryginalnej sypialni trzeba zapłacić 10 dolarów.
Obraz zatytułowany „Pokój” został namalowany przez Van Gogha w 1888 i 1889 r. w trzech niemal identycznych wersjach. Wszystkie trzy prace są uważane za jedne z najbardziej charakterystycznych dla wybitnego malarza i wystawiane w muzeach w USA, Holandii i Francji.
Teraz Instytutowi Sztuki w Chicago udało się zgromadzić i wystawić wszystkie trzy wersje „Pokoju” w jednym miejscu. To pierwsza taka ekspozycja w historii Stanów Zjednoczonych. Aby uczcić i wypromować to wydarzenie agencja Leo Burnett we współpracy z muzeum przygotowała nietypową kampanię.
W historycznym budynku w centrum Chicago zaaranżowano specjalny pokój urządzony dokładnie tak samo, jak pomieszczenie namalowane przez Van Gogha na trzech obrazach. Leo Burnett zapewnia, że specjaliści od wystroju wnętrz i historycy sztuki zadbali o każdy szczegół dotyczący umeblowania i wyposażenia sypialni we wszystkie repliki przedmiotów widocznych na płótnach. Pokój można wynająć za pośrednictwem serwisu Airbnb. Jeden nocleg kosztuje 10 dol., w pakiecie są też bilety na wystawę wspomnianych obrazów. Oferta jest ważna do 10 maja br.
- Pomyśleliśmy, że spędzenie nocy w sypialni Van Gogha będzie dla miłośników sztuki ważnym elementem zrozumienia życia artysty i tego w jaki sposób otoczenie mogło wpływać na jego twórczość - zaznacza cytowany przez Adweek.com Pete Lefebvre, dyrektor kreatywny Leo Burnett. - To jedyne w swoim rodzaju doświadczenie i warto z niego skorzystać, szczególnie w tak atrakcyjnej cenie.
Medialne działania związane z akcją są koordynowane przez agencję Spark.
Dołącz do dyskusji: Noc w sypialni Van Gogha promuje wystawę artysty w Chicago