Nielsen: spadek globalnych nakładów na reklamę w I poł. br.
W I połowie bieżącego roku światowe wydatki na reklamę były o 6,8proc. niższe w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego.
Z najnowszego raportu firmy badawczej Nielsen, która monitorujewydatki na reklamę na 27 rynkach Azji, Ameryki Północnej, Europy iAfryki, wynika jednocześnie, że sytuacja zaczyna się poprawiać. Wsamym II kwartale odnotowano spadek nakładów na reklamę o 5,8proc., poprzedzony spadkiem o 7,9 proc. we wcześniejszych trzechmiesiącach.
Biorąc pod uwagę poszczególne regiony świata, najlepiej sytuacjawyglądała w regionie Azji i Pacyfiku, gdzie w pierwszych sześciumiesiącach tego roku wydatki na reklamę wzrosły o 2,2 proc. Z koleinajgorzej było w Ameryce Północnej, gdzie spadły one o 15,9 proc. WEuropie odnotowano tymczasem spadek o 9,1 proc.
Natomiast patrząc na poszczególne media reklamowe, największyspadek odnotowano w przypadku czasopism (o 18,5 proc.) i prasycodziennej (o 7,5 proc.). Relatywnie najlepiej wypadło radio, wprzypadku którego w skali globalnej wydatki na reklamę zmniejszyłysię o 3,1 proc., a w regionie Azji i Pacyfiku wzrosły o 3,1proc.
Firma Nielsen w swoim badaniu nie uwzględnia wydatków na reklamęw internecie.
Dołącz do dyskusji: Nielsen: spadek globalnych nakładów na reklamę w I poł. br.