Nielsen znów z zyskiem. Jedna piąta więcej z danych o oglądalności
Realizująca badanie telemetryczne firma AGB Nielsen Media Research w ub.r. zwiększyła przychody o 22,3 proc. i osiągnęła 552,9 tys. zł zysku netto.
Biznes AGB Nielsen Media Research urósł z br. dzięki zwiększeniu wpływów krajowych z 22,55 do 30,26 mln zł. Spółka dane o oglądalności telewizji sprzedaje największym nadawcom, agencjom mediowym i marketingowym oraz niektórym reklamodawcom.
Z kolei przychody zagraniczne spółki zmalały z 9,7 do 9,19 mln zł. - Do klientów spoza Polski należą stacje telewizyjne, producenci programów telewizyjnych oraz inne instytuty badawcze - wyliczyła firma w sprawozdaniu. Sprzedaż do innych podmiotów z koncernu Nielsen spadły nieznacznie - z 5,54 do 5,42 mln zł, z czego wpływy od spółki Nielsen TV Audience Measurement - z 5,3 do 5,26 mln zł.
Wydatki operacyjne AGB Nielsen Media Research sięgnęły w ub.r. 38,99 mln zł, rosnąc rok do roku w identycznym tempie jak wpływy - o 22,3 proc. Koszty usług obcych, które stanowią zdecydowaną większość, poszły w górę z 28,33 do 35,23 mln zł.
Natomiast koszty wynagrodzeń zwiększyły się z 2,96 do 3,2 mln zł, a ubezpieczeń społecznych i innych świadczeń pracowniczych - z 390 do 520,4 tys. zł.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Zysk sprzedażowy wzrósł z 387,9 do 464,1 tys. zł, a zysk operacyjny - z 354 do 400,7 tys. zł Natomiast dzięki skurczeniu się kwoty zapłaconego podatku dochodowego z 4,48 mln do 65,9 tys. zł wynik netto poszedł w górę z 4,19 mln zł straty do 552,9 tys. zł zysku. Zeszłoroczny zysk przeznaczono na pokrycie wcześniejszych strat.
W ub.r. cały koncern Nielsen zmienił właściciela - został przejęty za 16 mld dolarów przez konsorcjum funduszy private equity na czele z Evergreen Coast Capital Corporation i Brookfield Business Partners. Transakcję sfinalizowano jesienią.
W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2022, a poprzedni - 2021
Dołącz do dyskusji: Nielsen znów z zyskiem. Jedna piąta więcej z danych o oglądalności