Nielsen powiększa panel o kolejne 510 gospodarstw. Badaniem objętych 8400 osób
Od 1 lipca panel Nielsena zostanie zwiększony o 510 do 3050 gospodarstw domowych, a liczba osób objętych badaniem wzrośnie do 8400. To kolejny etap powiększania panelu, który docelowo ma liczyć 3500 gospodarstw - mówi Wirtualnemedia.pl Agnieszka Gosiewska, szefowa Nielsen Media w Polsce.
Zwiększenie liczby gospodarstw domowych o 510 do 3050 to drugi etap powiększania panelu przez Nielsen Audience Measurement. Próba objęta badaniem wzrosła z około 1,4 tys. do 8,4 tys. osób. Pierwszy etap miał miejsce w czerwcu zeszłego roku, kiedy liczba gospodarstw uczestniczących w badaniu wzrosła o 540 do 2540, a próba - o 1,5 tys. do 7 tys. osób.
- Zgodnie z zapowiedziami konsekwentnie prowadzimy proces poszerzania panelu, który docelowo ma liczyć 3500 gospodarstw domowych. Jednocześnie kontynuujemy instalację dodatkowego miernika streaming meter, którego zadaniem jest pomiar streamingu wideo na wszystkich urządzeniach w gospodarstwie domowym - informuje Agnieszka Gosiewska, dyrektor zarządzająca Nielsen Media w Polsce. - Ze względu na pandemię dostosowaliśmy kolejne etapy działań do aktualnie obowiązujących obostrzeń tak, aby zapewnić bezpieczeństwo zarówno naszych techników jak i panelistów - dodaje.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
W trzecim etapie poszerzania panelu liczba gospodarstw biorących udział w badaniu zwiększy się o około 450. Nielsen na chwilę obecną nie zdradza, kiedy to nastąpi.
- Nowy panel jest skonstruowany w taki sposób aby zapewnić reprezentatywność i zagwarantować zrównoważenie panelu pod względem kluczowych zmiennych (województwa, typu gospodarstwa domowego, wielkości miejscowości, typu anteny). Dzięki powiększeniu panelu zwiększy się precyzja pomiaru i stabilność wyników mniejszych stacji oraz spadnie liczba spotów z zerową oglądalnością - mówi Gosiewska.
NAM już pod koniec 2017 roku oficjalnie zapowiadał powiększenie panelu do 5 tys. gospodarstw domowych. Ze wstępnych deklaracji wynikało, że zacznie on działać w 2019 roku. Spółka rozmawiała jednak z nadawcami o kosztach tego rozwiązania i ostatecznie podjęto decyzję o powiększeniu panelu do 3,5 tys. gospodarstw domowych.
Krótszy czas oglądania telewizji w 2020 roku, TVP1 najchętniej oglądana
W okresie od 1 stycznia do 31 grudnia 2020 roku statystyczny Polak każdego dnia spędził przed telewizorem średnio 4 godziny, 20 minut i 58 sekund. W porównaniu do 2019 roku czas skrócił się o 4 minuty i 54 sekundy, a 2018 - o 3 minuty i 50 sekund.
Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w 2020 roku zajęła TVP1, która awansowała z drugiej lokaty. Średni dobowy udział kanału względem 2019 roku zmniejszył się o 0,21 proc. do 9,66 proc. (najmniejszy spadek wśród tzw. „wielkiej czwórki”).
Na drugą lokatę spadł Polsat, którego udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 15,13 proc. do 8,36 proc. Jednocześnie był to największy spadek wśród dziesięciu czołowych stacji.
Podium uzupełnia TVP2, która wyprzedziła TVN. Udział stacji w okresie od 1 stycznia do 31 grudnia ub.r. wyniósł 7,54 proc., po spadku względem 2019 roku o 9,59 proc.
Na czwarte miejsce spadł TVN (stacja miała 7,49 proc. udziału; w dół o 11,36 proc.).
Dołącz do dyskusji: Nielsen powiększa panel o kolejne 510 gospodarstw. Badaniem objętych 8400 osób