SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Temu przed Allegro. Historyczna zmiana w handlu internetowym

Po raz pierwszy w historii pomiarów Mediapanelu w kategorii zakupy online Temu wyprzedziło Allegro. Chińska platforma od miesięcy doganiała polskiego potentata e-commerce, któremu przez lata nie zagrażali nawet tacy gracze jak Amazon, Shein czy eBay. 

fot. Rex Features/East News fot. Rex Features/East News

Według nowego badania Mediapanel, w marcu br. po raz pierwszy liderem kategorii e-commerce zostało Temu. Liczba użytkowników (real users) azjatyckiej platformy wyniosła 18,11 mln i 60,98 proc. zasięgu i średnim czasie spędzania 58 minut 18 sekund. Liczba RU w przypadku Temu wzrosła miesiąc do miesiąca o ponad 400 tys.

Wicelider Allegro w tym samym miesiącu miał 17,84 mln realnych użytkowników, co przełożyło się się 60,04 proc. zasięgu. Każdy użytkownik spędzał na polskiej platformie średnio godzinę 54 minuty i 44 sekundy. To o ponad 64 minuty więcej niż na Temu.

Trzecie miejsce w marcowym Mediapanelu kategorii e-commerce zajmuje Media Expert, które miało 11,78 mln realnych użytkowników, co przekłada się na 39,66 proc. zasięgu i średni czas na użytkownika 6 minut i 38 sekund.

Wynik powyżej 10 milionów realnych użytkowników miesięcznie ma jeszcze chińskie Aliexpress (10,8 mln RU), z których każdy spędzał na platformie 49 minut i 38 sekund.

Mediapanel marzec 2025 zakupy online

Gonili, gonili i dogonili. Droga Temu do lidera w polskim e-commerce

Azjatyckie Temu miesiącami zbliżało się w wynikach Mediapanelu do wieloletniego lidera Allegro. W lutym polski serwis odwiedziło 17,85 mln internautów, spędzając średnio po godzinę, 40 minut i 4 sekundy, zaś do chińskiego konkurenta przybyło 17,72 mln użytkowników, każdy przeciętnie na 48 minut i 9 sekund (dane z Mediapanelu). W listopadzie 2023 r. Temu po raz pierwszy przekroczyła poziom 13 mln użytkowników, w styczniu ub.r. miała ich już 14,92 mln, w sierpniu – 15,76 mln, zaś w grudniu – rekordowe jak dotąd 18,24 mln.

Jednak co warto zaznaczyć, wyniki Temu nie są audytowane w Mediapanelu. Wywodzący się z Chin serwis nie ma u siebie wpiętych skryptów monitorujących, więc jego dane są wyliczane bez dokładnych pomiarów.  

Zobacz: Allegro przyspiesza z własnymi automatami. InPost za drogi? 

W ocenie władz Allegro, wyrażonej na niedawnej prezentacji wyników za 2024 rok, Temu jest wyjątkowo ekspansywnym graczem. Przedstawiciele władz grupy Allegro mówili, że konkurent na swoich wszystkim rynkach realizuje strategię jak najszybszego zdobywania użytkowników. – Są bardzo agresywni wszędzie. Bronimy swojej pozycji bardzo mocno, zwłaszcza w Polsce – stwierdził Jon Eastick, dyrektor finansowy firmy.

Allegro odpowiada na to m.in. zwiększonymi wydatkami na marketing. W całym 2024 roku grupa  na te usługi wydała 1,61 mld zł, co wobec 1,23 mld rok wcześniej oznacza wzrost o 30,8 proc. W samym czwartym kwartale wydatki zwiększyły się r/r o 28,7 proc. do 562 mln zł.

Zobacz: Allegro nagradza członków zarządu. Dostali akcje za ponad 8 mln zł

W ocenie ekspertów, z którymi rozmawiał portal Wirtualnemedia.pl, Temu tak szybko wskoczyło do ścisłej czołówki najpopularniejszych u nas platform e-commerce w wyniku przemyślanej i agresywnej polityki cenowej. - Niskie ceny są tu niczym magnes na klientów szukających okazji. Ale Temu to więcej niż tylko taniość – oferuje też szeroki wybór produktów, w tym takich, których trudno szukać gdzie indziej – komentował dla Wirtualnemedia.pl Mateusz Jeżyk, chief operating officer spółki Sales Intelligence należącej do Digitree Group.

Dołącz do dyskusji: Temu przed Allegro. Historyczna zmiana w handlu internetowym

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
mike
WRESZCIE!!! Allegro samo uwaliło sprzedających fundując im kosmiczne prowizje i opłaty. Teraz za kilkadziesiąt zł każdy może mieć swój sklep internetowy z zerowymi prowizjami.
13 7
odpowiedź
User
janek
kupujecie ten chiński szajs a potem narzekania, że plastik się wylewa z wysypisk a ludzie nie mogą się doczekać na wizytę do onkologa. brawo!
21 4
odpowiedź
User
JA
@Janek - jakbys kupował na allegro inne rzeczy niz na Temu. Przeciez to wszystko i tak jest z Chin. Oczywiscie sa wyjatki
3 4
odpowiedź