SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

n-platforma nowej generacji

12 października debiutuje na polskim rynku 'n' - czyli nowy operator telewizji satelitarnej, przygotowany przez ITI Neovision. Szacuje się, że na projekt wydano ponad 500 mln zł.

„Zaawansowane projekty technologiczne nie muszą posiadać skomplikowanych nazw. Przedstawiam telewizję nowej generacji n” – takimi słowami rozpoczął prezentację platformy cyfrowej Maciej Sojka, prezes ITI Neovision, która już niedługo zmieni nazwę na „n”.

           @##cmd=file;file='Maciej Sojka - Prezes Zarządu ITI Neovision (zdj. nr 1).JPG'##@

Partnerem technologicznym platformy „n” została firma Sony. Szczegółów umowy nie podano, ale mówi się, że tylko współpraca z tak dużym graczem, umożliwiła wprowadzenie na polski rynek zaawansowanej technologii, jaką oferuje właśnie ITI.

W ofercie programowej „n”-platformy znajdzie się ponad 50 kanałów, w tym 9 zupełnie nowych na polskim rynku.

„Oto pierwszy z naszej unikalnej listy kanałów. Comedy Central – opiniotwórczy, ale i obrazoburczy. W nim znane seriale: „Gotowe na wszystko”, „Frasier”, „Bill Cosby
Show” oraz premierowa piąta i szósta seria hitu „Seks w wielkim mieście”. Polski oddział Comedy Central ma ambicję dorównać wzorowi amerykańskiemu, przygotowując własne programy rozrywkowe, komentujące i wyśmiewające rodzimą rzeczywistość” – zapowiada Artur Budziszewski, dyrektor programowy „n”.

             

Baby TV to pierwszy w Polsce telewizyjny żłobek, skierowany do dzieci do lat 3.

„TVN Lingua - nie będą to nudne wykłady profesorskie. Pokażemy naukę języków obcych w połączeniu z rozrywką. Zaprezentujemy nowoczesne techniki edukacyjne i nowatorski sposób przekazywania wiedzy lingwistycznej” – powiedział Budziszewski.

„Zadziwił nas ogrom rosyjskiej oferty telewizyjnej. W kolejnej, po TVN Lingua, naszej autorskiej propozycji, kanale Wojna i Pokój, zaprezentujemy wszystko, od najciekawszych produkcji Rosji radzieckiej, po największe współczesne hity rosyjskiej telewizji, która poziomem rozrywki może się równać z ofertą amerykańską” – dodał.

ITI otworzyło specjalną placówkę w Moskwie, aby na bieżąco obserwować rynek rosyjski.

- Nie chcę mówić, że będzie to nasz mały wkład w przełamywanie niechęci kulturowych między narodami. Stosunki polityczne są bardzo niedobre, ale jest duże zainteresowanie wśród Polaków Rosją” –  poinfomował Maciej Sojka.

Trzy programy nadawane będą w standardzie High Definition, czyli telewizji wysokiej rozdzielczości. Będzie to kanał sportowy nsport, Discovery HD i hollywoodzki kanał filmowy. Jego zawartości tematycznej na razie nie zaprezentowano. Operator czeka na jesienne targi mediowe w Cannes, gdzie zamierza dokonać kilku zakupów, wzbogacających ofertę kanału filmowego.
 
nsport będzie pierwszym w Polsce 24-godzinnym kanałem sportowym, nadawanym w całości w HD oraz z dźwiękiem przestrzennym. W nsport m.in. Liga Mistrzów i Puchar UEFA.

Discovery Networks na platformę „n” wprowadzi do końca 2006 roku siedem kanałów tematycznych, w tym dwa nowe: Discovery Historia, kanał historyczny w nowoczesnym formacie oraz Discovery HD, pierwszy w Polsce dokumentalny kanał rozrywkowy nadawany w technologii wysokiej rozdzielczości.

„Discovery HD czerpie z całej dostępnej biblioteki Discovery. Dodatkowo znajdą się tam programy stworzone specjalnie na potrzeby Discovery HD, jak np. cykl „Atlas Discovery” czy „Sunrise Earth”. W Europie to nasz piąty rynek, a dziewiąty w ogóle. W Stanach Discovery HD jest dostępny od 2002 roku” – powiedziała Katarzyna Kieli, prezes Discovery Network Polska.

Discovery Historia z kolei to kanał dokumentalny oferujący, jak podaje stacja, świeże spojrzenie i nowatorskie podejście do tematów historycznych. Skierowany głównie do mężczyzn w wieku 30-49 lat. Ramówka zawierać będzie zarówno produkcje polskie, jak i zagraniczne, traktujące o historii współczesnej, starożytnej, dziejach Polski czy sprawach militarnych. Produkcje polskie dostarczane będą w ramach współpracy programowej z telewizją TVN.

W momencie wprowadzenia na rynek, na platformie „n” znajdzie się również pięć pozostałych kanałów Discovery dostępnych na polskim rynku, w tym najbardziej popularny Discovery Channel oraz Animal Planet.

„Wszystkie kanały pogrupowane są w siedem pakietów tematycznych: „informacja i rozrywka”, „style moda muzyka”, „dzieci”, „cinemax”, „sport i motoryzacja”, „kultura nauka świat” oraz „hity filmowe” – mówi Piotr Zygo, dyrektor marketingu platformy „n”.

Minimalnie trzeba zamówić dwa pakiety, przy czym na starcie „n” oferuje za darmo pakiet „informacja i rozrywka”, a tam najpopularniejsze polskie i zagraniczne kanały, łącznie z całą aktualną ofertą TVN i Telewizji Polskiej. W pakiecie podstawowym brakuje na razie Polsatu, ale operator zapewnia, że znajdzie się on tam już niedługo.

„Mamy podpisaną umowę z Telewizją Polską, zarówno na jej aktualne, jak i te mające dopiero powstać kanały, łącznie z kanałem sportowym” – dodaje Zygo.

Z pozostałych pakietów mamy do wyboru trzy pakiety po 10 zł miesięcznie: „style moda muzyka”, a tam TVN Style, Travel&Living, MTV Polska i MTV2, VIVA, VH1, 4Fun TV, TVP Rozrywka, Fashion TV, TVN Gra; pakiet „dzieci” (Baby TV, Cartoon Network, Jetix, Jetix play, Boomerang); „cinemax” (cinemax, cinemax2).

Są jeszcze trzy pakiety po 16 zł miesięcznie: „sport i motoryzacja” (nsport, TVP Sport, Eurosport, Eurosport2, TVN Turbo); „kultura nauka świat” (Discovery: HD, Historia, Science, Civilisation, TVN Lingua, TVP Kultura); „hity filmowe” (Comedy Central, Wojna i Pokój, AXN: SF, Crime, TVP Film, TCM, Kino Polska plus nowy kanał filmowy w HD.

     

Najistotniejsze jest urządzenie dekodujące sygnał. Tańsze dekodery, umożliwiające odbiór telewizji wysokiej rozdzielczości (HDTV), „n” oferuje za 99 zł brutto. Pojawią się one w sprzedaży 12 października. To oficjalny dzień premiery „n”. Droższy nbox HDTV recorder posiada ponadto wbudowany dysk twardy o pojemności 250 GB, umożliwiający zapis ok. 300 godzin filmów. Dekoder pozwala nagrywać programy telewizyjne i oglądać je o dowolnej porze (funkcja Personal Video Recorder), oraz korzystać z usługi zwanej Video On Demand, czyli wideo na żądanie. W sprzedaży pojawi się miesiąc później, 12 listopada. Cena tego dekodera wynosi 449 zł brutto.

Oba dekodery umożliwiają odbiór programów z dźwiękiem przestrzennym (Dolby Digital 5.1). W obu przypadkach abonent będzie musiał dopłacić jeszcze 50 zł za antenę satelitarną.

W konkurencyjnej Cyfrze+ najtańszy pakiet kosztuje 29 zł, a najdroższy z HBO i Canal+ 145 zł. W platformie Cyfrowy Polsat dwa razy więcej kanałów dostajemy za 49 zł, ale oferta Polsatu jest powszechnie dostępna na rynku, bez konieczności instalowania dekodera.

Kwoty za dekodery „n” nie obejmują usług dodatkowych jak Video On Demand. Umowy podpisywane będą na okres 12, 15, a także 24 miesięcy. Dekoder, jak to powszechnie się przyjęło, nie staje się własnością abonenta, a jedynie jest przez niego dzierżawiony. Operator spodziewa się sprzedaży na poziomie od 80-20 proc. do 60-40 proc. na korzyść tańszego dekodera.

Sieć dystrybucji telewizji nowej generacji to ok. 1500 punktów sprzedaży bezpośredniej w całej Polsce m.in.: sieci specjalistyczne RTV/AGD jak Media Markt, Saturn, Electro World; dystrybutorzy IT; sieć dystrybutorów TV SAT Tele Expert (ponad 500 punktów sprzedaży), a także sieć sklepów „Geant”.

„Biuro obsługi klienta jest już czynne. Trwają zapisy na dekodery. Dla ułatwienia proponujemy też kontakt z naszym biurem prze Onet Skype. Platforma „n” dostępna jest tam pod nazwą-numerem „nkontakt” – mówi Maciej Sojka.

Kampania reklamowa „n”-platformy już się rozpoczęła - działania zaczęły się od komunikacji prelaunchowej w Internecie, teletygodnikach i na antenie telewizji TVN. Właściwa część kampanii ruszyła się 22 września br. Jej trzon stanowić będzie telewizja, wspomagana w początkowym okresie zasięgową kampanią outdoorową realizowaną na nośnikach systemowych (BL, FL 6X3 i 12X3) oraz na siatkach wielkoformatowych. Istotną rolę pełnić będą również prasa telewizyjna i Internet. W TV guide’ach wykorzystane zostaną niestandardowe formaty. Ponadto zaplanowane są ambient media w supermarketach, na ulicach miast i w środkach komunikacji (PKS).

Kampania prowadzona będzie nieprzerwanie do końca roku (więcej) .

Dołącz do dyskusji: n-platforma nowej generacji

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl