„Motor” i „Auto-Moto” liderami magazynów motoryzacyjnych. „Top Gear” o 24 proc. w dół (dane za III kwartały)
W pierwszych trzech kwartałach 2015 roku w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwszy był „Motor”. Natomiast wśród miesięczników pozycja lidera należała do magazynu „Auto-Moto”, a najwięcej stracił „Top Gear”.
Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w okresie od I do III kwartału 2015 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego okresu 2014 roku zwiększyła się o 2,44 proc. i wyniosła 106 656 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował stratę wynoszącą 10,19 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 69 992 egz.
Wśród miesięczników pierwsze miejsce w analizowanym okresie należało do „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer). Jego średni wynik sprzedażowy w okresie od I do III kwartału br. wyniósł 42 439 egz., po spadku o 3,45 proc.
Z trzeciej na drugą lokatę awansował magazyn „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska) ze sprzedażą na poziomie 39 610 egz., po spadku o 0,70 proc.
Ostatnia pozycja podium przypadła magazynowi „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska), który rok wcześniej był wiceliderem. Tytuł ten zanotował największy spadek w zestawieniu, wynoszący 24,39 proc., co w efekcie dało mu wynik sprzedażowy na poziomie 32 595 egz.
Wirtualnemedia.pl | I-III kwartał | |||||
ZKDP | 2015 | 2014 | ||||
Tygodniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Motor | 201 160 | 106 694 | 106 656 | 194 704 | 104 194 | 104 116 |
Auto Świat | 117 350 | 70 445 | 69 992 | 133 398 | 82 366 | 77 933 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Miesięczniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych | 88 019 | 42 504 | 42 439 | 85 998 | 44 024 | 43 957 |
Auto Świat Poradnik | 65 867 | 39 638 | 39 610 | 69 422 | 39 889 | 39 889 |
Top Gear | 62 600 | 32 866 | 32 595 | 75 873 | 43 194 | 43 107 |
Auto Motor i Sport | 51 708 | 27 049 | 27 049 | 53 749 | 28 286 | 28 286 |
Świat Motocykli | 29 880 | 15 275 | 14 992 | 31 755 | 17 012 | 17 012 |
Automobilista | 18 978 | 7 700 | 7 666 | 19 959 | 8 366 | 8 343 |
Classic Auto | 14 136 | 6 737 | 6 690 | 14 620 | 6 895 | 6 895 |
We wrześniu 2015 roku średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” w porównaniu do września 2014 roku zwiększyła się o 1,45 proc. do 103 500 egz. Z kolei wynik „Auto Świata” to 66 885 egz., po spadku o 9,44 proc.
Wśród miesięczników pozycję lidera również zajęło „Auto-Moto” (45 811 egz.; spadek o 3,89 proc.). Z trzeciego na drugie miejsce awansował „Auto Świat Poradnik” (39 399 egz.; do góry o 10,87 proc.), zaś z drugiej na trzecią pozycję spadł magazyn „Top Gear” (28 727 egz.; spadek o 26,29 proc. - największy w rankingu).
Z kolei największy wzrost w tym ujęciu odnotował magazyn „Automobilista” (Automobilista) - do góry o 11,96 proc. do 9 193 egz.
Wirtualnemedia.pl | wrzesień | |||||
ZKDP | 2015 | 2014 | ||||
Tygodniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Motor | 203 405 | 103 500 | 103 500 | 194 934 | 102 019 | 102 019 |
Auto Świat | 115 298 | 66 995 | 66 885 | 141 452 | 76 916 | 73 854 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Miesięczniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych | 87 995 | 45 811 | 45 811 | 86 000 | 47 663 | 47 663 |
Auto Świat Poradnik | 61 966 | 39 432 | 39 399 | 62 971 | 35 537 | 35 537 |
Top Gear | 55 996 | 28 871 | 28 727 | 68 989 | 39 087 | 38 973 |
Auto Motor i Sport | 51 488 | 27 280 | 27 280 | 53 000 | 28 412 | 28 412 |
Świat Motocykli | 40 000 | 18 162 | 18 162 | 41 000 | 20 874 | 20 874 |
Automobilista | 18 700 | 9 193 | 9 193 | 20 900 | 8 301 | 8 211 |
Classic Auto | 13 800 | 6 888 | 6 888 | 14 960 | 6 652 | 6 652 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Motor” i „Auto-Moto” liderami magazynów motoryzacyjnych. „Top Gear” o 24 proc. w dół (dane za III kwartały)