SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

'Moda na sukces' nadal wygrywa z konkurencją, ale traci widzów

Nadawana w Jedynce amerykańska opera mydlana „Moda na sukces” miała w bieżącym roku nieco niższą widownię niż w zeszłym, pozostaje jednak liderem pasma, w którym jest pokazywana. Większość widzów serialu stanowią emeryci.

Średnia oglądalność „Mody na sukces” w okresie od 1 stycznia do 28 grudnia br. wyniosła 2,47 mln widzów przy udziale w rynku wynoszącym 33,81 proc. w grupie 4+. Znacznie słabiej serial wypada w grupie komercyjnej (16-49), gdzie jego udział wynosił tylko 21,08 proc. - wynika z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl.

Rok temu widownia serialu była nieco wyższa – ukształtowała się na poziomie 2,71 mln osób przy udziałach wynoszących odpowiednio 29,80 proc. i 17,74 proc. „Moda na sukces” w tym roku, tak jak i w poprzednim, emitowana jest w dni powszednie o 16.05 i 16.30, część emisji było też w soboty o tej samej porze.

Moda na sukces Wszyscy 4+ 16-49
Okres AMR SHR % SHR %
       
1.01 – 28.12.2009 2 472 696 29,80% 17,74%
       
1.01 – 28.12.2008 2 705 843 33,81% 21,08%

Mimo spadku widowni opery mydlanej, w czasie jej emisji TVP 1 jest liderem rynku, wyprzedzając TVN mający 16,65 proc. udziału, Polsat (14,14 proc.) oraz TVP 2 (9,15 proc.)
 

Moda na sukces na tle konkurencji
Stacja AMR SHR %
TVP 1 – Moda na sukces 2 472 696 29,80%
TVN 1 381 344 16,65%
Polsat 1 172 950 14,14%
TVP 2 759 450 9,15%

Najchętniej oglądany odcinek serialu w 2009 roku miał 3,74 mln widzów. Wyemitowano go 12 stycznia br. W piętnastce najpopularniejszych tegorocznych epizodów „Mody na sukces” znalazły się tylko odcinki z trzech pierwszych miesięcy br.

Top 15 odcinków Wszyscy 4+
Lp. Data Godz. AMR SHR %
1 12-01-2009 16:33 3 744 923 33,64%
2 27-01-2009 16:31 3 700 035 36,21%
3 19-02-2009 16:32 3 638 683 34,51%
4 03-02-2009 16:31 3 627 013 33,85%
5 29-01-2009 16:29 3 588 571 34,89%
6 04-02-2009 16:32 3 566 165 33,71%
7 22-01-2009 16:31 3 505 699 32,99%
8 26-02-2009 16:32 3 504 923 33,18%
9 26-01-2009 16:31 3 503 224 32,62%
10 15-01-2009 16:31 3 486 492 33,03%
11 02-02-2009 16:28 3 479 780 35,12%
12 30-01-2009 16:32 3 470 901 33,35%
13 02-03-2009 16:33 3 456 177 34,53%
14 23-02-2009 16:32 3 445 631 32,33%
15 16-02-2009 16:30 3 444 588 32,78%

Z danych telemetrycznych wynika, iż serial oglądają głównie kobiety, stanowiące 70 proc. widowni, osoby po 55. roku życia oraz mieszkańcy małych i średnich miast.

Moda na sukces ADH % AFF
Płeć Mężczyźni 29,56% 61

Kobiety 70,44% 136
Wiek 4-9 1,96% 33

10-15 2,91% 40

16 - 19 1,58% 26

20 - 24 2,27% 27

25 - 29 3,39% 39

30 - 34 3,72% 46

35 - 39 3,30% 48

40 - 44 4,42% 68

45 - 49 2,75% 37

50 - 54 6,91% 83

55 - 59 8,65% 116

60+ 58,13% 307
Wlk. miasta Wieś 36,39% 93

< 50 tys. 27,32% 115

50-100 tys. 9,99% 118

100-200 tys. 7,40% 93

> 200 tys. 18,90% 91
Zawód Top management 2,95% 37

Pracownicy średniego szczebla 6,70% 47

Pracownicy fizyczni i rolnicy 11,38% 55

Emeryci 66,62% 251

Inni 12,35% 40
Wykształcenie Podstawowe 57,89% 128

Średnie 30,22% 100

Wyższe 7,02% 61

Inne 4,87% 36

„Moda na sukces” kręcona jest od 1987 roku, a TVP 1 operę mydlaną pokazuje od 1994 roku. Produkcja opowiada o losach rodziny Forresterów, właścicieli domu mody z Los Angeles oraz ich krewnych i znajomych.

Dołącz do dyskusji: 'Moda na sukces' nadal wygrywa z konkurencją, ale traci widzów

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl