Mimo skarg wracają ostre reklamy Visaxinum (wideo)
Rozpoczyna się drugi etap kampanii reklamowej preparatu na trądzik Visaxinum produkowanego przez Aflofarm. Firma nie zmieniła spotów, mimo że Komisja Etyki Reklamy przekazała jej dotyczące ich skargi.
Komisja Etyki Reklamy otrzymała kilka protestów przeciw spotom telewizyjnym preparatu na trądzik Visaxinum, które trafiły do emisji w drugiej połowie sierpnia (więcej na ten temat). Widzowie skarżyli się, że w spotach pojawia się zbyt potoczny język i podważane są w nich ogólnie przyjęte wartości i autorytety. Nawiązywali zwłaszcza do „męskiej” wersji reklamy, której bohater pyta w pewnym momencie: „Po co wzory, autorytety i inne pierdoły?”. Oba spoty rozgrywają się na szkolnym korytarzu, a kończy je hasło „Miej wywalone na pryszcze!”.
Właśnie końcówka reklam - a konkretnie dzwonek, który wtedy słychać - wzbudziła innego rodzaju zastrzeżenia. W jednej ze skarg oceniono, że taki dźwięk jest formą niedozwolonej reklamy podprogowej.
Komisja Etyki Reklamy przekazała te protesty Aflofarmowi, producentowi Visaxinum odpowiadającemu za jego reklamy. Firma zdecydowała się jednak zgodnie z planem rozpocząć drugą odsłonę kampanii. - Młodzi ludzie to bardzo trudna grupa docelowa, do której skuteczne dotarcie zapewnia tylko autentyzm i wykorzystanie języka, jakiego oni rzeczywiście używają - uzasadnia portalowi Wirtualnemedia.pl Edyta Krzemińska, PR & media manager w Aflofarmie.
Zespół orzekający Komisji Etyki Reklamy podejmie decyzję w sprawie reklamy Visaxinum w ciągu miesiąca, po tym jak otrzyma odpowiedź firmy Aflofarm na nadesłane skargi.
Dołącz do dyskusji: Mimo skarg wracają ostre reklamy Visaxinum (wideo)