Pierwsze wyniki Mediapanelu: Wirtualna Polska i RASP przed Facebookiem, Radiozet.pl przed Gazeta.pl
PBI i Gemius udostępniły pierwsze wyniki Mediapanelu - nowego badania odwiedzalności serwisów i aplikacji w internecie. Zdecydowanym liderem jest niezmiennie Google, Wirtualna Polska i Ringier Axel Springer Polska zanotowały więcej użytkowników niż przeglądarkowy Facebook, a serwis Radia ZET więcej niż Gazeta.pl.
Badanie Mediapanel jest realizowane przez Gemius, Polskie Badania Internetu i Komitet Badań Radiowych. Obejmuje pasywny pomiar korzystania z internetu, telewizji i radia, jego wyniki są prezentowane w podziale na siedem typów mediów: PC home, PC work, Phones, Tablets, TV in home, TV out of home, Radio.
Szczegóły dotyczące realizacji nowego badania przedstawiono na początku października, zapowiedziano, że będzie ono rozwijane, w części internetowej ma zostać dodany pomiar oglądalności materiałów streamingowych audio i wideo. Internetowa część Mediapanelu zastąpiła badanie Gemius/PBI (do 2016 roku przez wiele lat funkcjonujące pod nazwą Megapanel), realizuje ją, tak samo jak poprzednie badanie, Gemius na zlecenie PBI.
25,5 mln Polaków korzysta codziennie z internetu
Pierwsze wyniki Mediapanelu, z września, przekazano nadawcom i wydawcom na początku października. Natomiast w zeszły piątek udostępniono dane z internetowej części Mediapanelu z października.
W ramach badania oszacowano, że w zeszłym miesiącu z internetu korzystało w Polsce 29 mln osób, a codziennie w sieci było 25,5 mln użytkowników.
To znacznie wyższe wyniki niż według badania Gemius/PBI, w którym w ostatnich miesiącach łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano na ok. 27-28 mln (we wrześniu było to 27,7 mln), a w drugiej połowie ub.r. - nawet na ponad 28 mln (28,2 mln we wrześniu ub.r.).
Google przed YouTube’em, Grupa WP i RASP przed Facebookiem
Według Mediapanelu w październiku z serwisów i aplikacji Google’a korzystało 28,27 mln polskich użytkowników, czyli 97,5 proc. wszystkich internautów w naszym kraju. Natomiast należący do Google’a YouTube (serwis i aplikacja) miał 25,76 mln użytkowników i 88,9 proc. zasięgu.
Grupa Wirtualna Polska zanotowała 21,78 mln odwiedzających i 75,1 proc. zasięgu, a Grupa Ringier Axel Springer Polska - 21,73 mln użytkowników i 75 proc. zasięgu. Obaj wydawcy są przed przeglądarkowym Facebookiem, który miał 21,67 mln użytkowników i 74,8 proc. zasięgu.
Ponad 20 mln internautów odwiedziło jeszcze witryny i aplikacje Grupy Allegro (20,81 mln użytkowników i 71,8 proc. zasięgu), a blisko tego poziomu jest Grupa Polsat klasyfikowana wspólnie z przejętą w lipcu br. Grupą Interia (19,76 mln odwiedzających i 68,2 proc.).
Polska Press przed Grupą Gazeta.pl
W czołowej dwudziestce oprócz Ringier Axel Springer Polska jest kilku wydawców prasowo-internetowych. Grupa Polska Press miała 18,33 mln użytkowników i 63,2 proc. zasięgu, Grupa Gazeta.pl (należąca do Agory) - 17,92 mln odwiedzających i 61,8 proc. zasięgu, Grupa ZPR Media - 15,94 mln użytkowników i 55 proc. zasięgu, a Grupa Gazetaprawna.pl (Infor Biznes) - 9,75 mln użytkowników i 33,6 proc. zasięgu.
Serwisy i aplikacje Eurozetu odwiedziło 13,14 mln internautów (45,3 proc. zasięgu), a witryny i aplikacje Grupy RMF - 11,12 mln (38,4 proc.).
Oprócz Facebooka w zestawieniu są dwie osobne domeny: Wikipedia.org z 15,18 mln użytkowników i 52,4 proc. zasięgu oraz Gov.pl z 10,2 mln odwiedzających i 35,2 proc. zasięgu.
Radiozet.pl ma więcej użytkowników niż Gazeta.pl
Google.com zanotowało w październiku 27,25 mln polskich użytkowników i 94 proc. zasięgu, a Google.pl - 12,03 mln użytkowników i 41,5 proc. zasięgu.
Allegro z 18,55 mln użytkowników nieznacznie wyprzedza Onet (18,48 mln) i WP.pl (18,2 mln), a OLX.pl z 13,42 mln odwiedzających jest przed Interią (13,3 mln) i Ceneo (12,25 mln).
Radiozet.pl odwiedziło 12,09 mln internautów, minimalnie więcej niż Gazeta.pl (12,03 mln), natomiast SE.pl miał 11,66 mln użytkowników, więcej niż o2.pl (11,16 mln), Wyborcza.pl (10,95 mln) i TVN24.pl (10,78 mln).
Na komputerach Facebook przed Grupą WP i RASP
Tylko na komputerach serwisy i aplikacje Google’a odwiedziło 22,25 mln polskich internautów, co dało 76,7 proc. zasięgu. Grupa YouTube miała 15,79 mln użytkowników, a przeglądarkowy Facebook - 15,71 mln.
Po kilkanaście mln odwiedzających zanotowały jeszcze Grupa Wirtualna Polska (14,06 mln), Grupa Ringier Axel Springer Polska (13,17 mln) i Grupa Allegro (12,65 mln).
Grupa Gazeta.pl z 5,98 mln użytkowników jest przed Grupą Polska Press (5,88 mln) i Grupą Ceneo.pl (5,84 mln). Przeglądarkowy Instagram miał 4,64 mln odwiedzających, Mediaexpert.pl - 4,45 mln, a przeglądarkowy Netflix - 4,35 mln.
Google.com zanotowało na komputerach 21,73 mln użytkowników i 75 proc. zasięgu, a Google.pl - 9,87 mln użytkowników i 34 proc. zasięgu.
Allegro.pl odwiedziło 11,8 mln internautów, WP.pl - 10,53 mln, a Onet - 10,08 mln.
W czołowej dwudziestce znalazły się dwie domeny Microsoftu: Microsoft.com z 6,01 mln użytkowników i Microsoftonline.com z 4,27 mln. Są też dwa e-sklepu z elektroniką: Mediaexpert.pl (4,45 mln odwiedzających) i Euro.com.pl (4,34 mln).
Dołącz do dyskusji: Pierwsze wyniki Mediapanelu: Wirtualna Polska i RASP przed Facebookiem, Radiozet.pl przed Gazeta.pl
Szkoda ze radio tak piknie nie rodnie ;)