Procter&Gamble: wszystkie reklamy będą zawierały jakąś formę cyfrową
- Wszystkie reklamy i media staną się jakąś formą cyfrową, jakąś formą zautomatyzowaną, opartą na danych - twierdzi Marc Pritchard, dyrektor ds.marki w Procter&Gamble.
Podczas sesji na Variety Entertainment Summit, konferencji zorganizowanej w ramach CES 2021, Marc Pritchard z Procter&Gamble powiedział, że wszystkie reklamy będą zawierały „jakąś formę treści cyfrowych”. - Wszystkie reklamy i media staną się jakąś formą cyfrową, jakąś formą zautomatyzowaną, opartą na danych - argumentował.
Dlaczego jest to ważne
Rozwój kanałów, takich jak digital out of home i connected TV, oznacza, że to, co kiedyś określano jako „tradycyjne” zasoby mediów, można teraz kupić za pośrednictwem systemów, które umożliwiają precyzyjne kierowanie i pomiary. Nawet kino, punkt styku, który bardzo ucierpiał podczas pandemii COVID-19, włączył się do akcji, umożliwiając dokładniejszy pomiar niż w przeszłości.
Pritchard zauważył, że ponieważ coraz więcej kanałów medialnych jest nasyconych cyfrowymi możliwościami planowania i zakupów, pozwoli to marketerom: "zdefiniować odbiorców, do których chcą dotrzeć”;, „określić, z jakim rodzajem programowania chcemy kojarzyć nasze marki” oraz rozpoznać otoczenie.
- Oto piękno tego, co mamy tutaj dzięki programmatic… i pojawieniu się połączonej telewizji: otwiera to po prostu ogromną szansę, aby zapewnić nam dotarcie do ludzi, których chcemy, gdzie chcemy, kiedy chcemy, w bezpieczne środowisku. I to będzie dobre dla całej branży - powiedział Marc Pritchard.
P&G walczy z „asymetrią informacji”
Pritchard ponadto podkreślił wieloletnią rolę „asymetrii informacji” w dwóch obszarach:
- W przestrzeni telewizyjnej, gdzie nadawcy i agencje z reguły dysponowały najważniejszymi danymi i spostrzeżeniami. Marki natomiast nie miały dostępu do tych faktów i liczb. W odpowiedzi P&G rozpoczął bezpośrednie negocjacje z sieciami telewizyjnymi.
- Na arenie cyfrowej „ogrody otoczone murem” - duże platformy działające jako zamknięte ekosystemy - również zachowują ścisłą kontrolę nad swoimi danymi i wskaźnikami wydajności kampanii. Większy nacisk na zautomatyzowane reklamy to potencjalne rozwiązanie stosowane przez firmę P&G w celu zwiększenia przejrzystości i odpowiedzialności w tym zakresie.
Mówiąc szerzej, Pritchard zasugerował, że wykorzystanie rosnącej puli danych, które są dostępne dla P&G - w tym rosnącej ilości danych własnych, wraz z informacjami dostarczanymi przez jej partnerów - może pomóc w uzyskaniu znaczącego zasięgu.
- To otwiera drzwi, otwiera aperturę, z otwartym rynkiem, dzięki czemu można znaleźć właściwe połączenia z właściwymi ludźmi - powiedział. - To zmienia się w świat mediów, który jest odpowiedzialnym łańcuchem dostaw, który jest jawnie przejrzysty, oparty na danych, skoncentrowany na tym, by doświadczenie było dobre dla konsumenta - dodał.
Dołącz do dyskusji: Procter&Gamble: wszystkie reklamy będą zawierały jakąś formę cyfrową