Magazyny 11 proc. więcej z reklam. „Świat Kobiety” i „Twój Styl” mocno w górę, (TOP 10)
W ub.r. polskie magazyny cennikowo zarobiły z reklam 11,3 proc. więcej niż rok wcześniej. Zdecydowanie największe wzrosty tych przychodów osiągnęły „Świat Kobiety” i „Twój Styl”, za to spory spadek zanotowała „Polityka”.
Dane Kantar Media (poprzednia nazwa Expert Monitor) przygotowane dla Wirtualnemedia.pl pokazują, że cennikowe wpływy reklamowe magazynów zwiększyły się w skali roku o 11,3 proc. bez autopromocji, a o 12 proc. - z uwzględnieniem autopromocji. Natomiast wydatki na autopromocję wzrosły o 19,7 proc.
>>> „Tygodnik Powszechny” 29 proc. w górę, „Gość Niedzielny” liderem
Wśród czołowych czasopism zdecydowanie największe wzrosty wpływów reklamowych rok do roku zanotowały dwa tytuły Wydawnictwa Bauer: „Świat Kobiety” - 88,6 proc., oraz „Twój Styl” - 67,6 proc. Z kolei „Wprost” (AWR Wprost) zarobiło z reklam 31,3 proc. więcej niż rok wcześniej, „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) - 21,2 proc. więcej, „Viva!” (Edipresse Polska) - 17,3 proc. więcej, a „Gala” (G+J Polska) - 16,9 proc. więcej.
Przychody „Party” (Edipresse Polska) w skali roku wzrosły o 2,2 proc., za to w przypadku „Newsweeka Polska” (Ringier Axel Springer Polska), „Claudii” (G+J Polska) i „Przyjaciółki” (Edipresse Polska) - minimalnie spadły, odpowiednio o 1,2, 1,8 i 4 proc. Natomiast „Polityka” (Polityka Spółdzielnia Pracy) zarobiła z reklam aż o 11,7 proc. mniej niż rok wcześniej.
Cennikowe wpływy reklamowe magazynów (bez autopromocji) | ||
2011 | 2010 | |
Newsweek Polska | 122 112 714 zł | 123 580 556 zł |
Wprost | 112 515 466 zł | 85 705 552 zł |
Tele Tydzień | 107 771 601 zł | 88 899 998 zł |
Twój Styl | 104 435 563 zł | 62 308 878 zł |
Viva! | 87 046 615 zł | 74 217 702 zł |
Polityka | 77 107 236 zł | 87 337 752 zł |
Claudia | 61 591 995 zł | 62 720 136 zł |
Gala | 51 572 700 zł | 44 129 087 zł |
Przyjaciółka | 48 673 394 zł | 50 669 906 zł |
Świat Kobiety | 48 194 665 zł | 25 558 113 zł |
Party | 43 761 196 zł | 42 832 086 zł |
monitorowane tytuły razem | 2 631 238 042 zł | 2 363 181 226 zł |
monitorowane tytuły razem - z autopromocją | 2 884 817 649 zł | 2 575 031 923 zł |
monitorowane tytuły razem - autopromocja | 253 579 607 zł | 211 850 697 zł |
Dołącz do dyskusji: Magazyny 11 proc. więcej z reklam. „Świat Kobiety” i „Twój Styl” mocno w górę, (TOP 10)