“Ludzie Chudego” stracili połowę widowni
Drugi sezon serialu “Ludzie Chudego” po zmianie dnia emisji z niedzieli na czwartek ma o około połowę mniej widzów niż pierwsza seria, która widzowie Polsatu mogli zobaczyć jesienią ub.r. Stacja przez to przegrywa z wszystkimi głównymi konkurentami.
Z danych Nielsen Audience Measurememnt dla Wirtualnemedia.pl wynika, że trzy pierwsze odcinki drugiej serii “Ludzi” śledziło 1,37 mln osób. Dało to Polsatowi 9,36 proc. udziału w grupie wszystkich widzów i 11,08 proc. w grupie 16-49. Po takim samym okresie emisji pierwszego sezonu “Ludzie Chudego” mieli średnio 2,65 mln oglądających, a ich udział wynosił odpowiednio 16,99 proc. i 21,26 proc. Jesienią 2010 serial nadawany był jednak w niedziele o 20.00, teraz pokazywany jest o tej samej porze, ale w czwartki.
Polsat w paśmie emisji komediowo-kryminalnej produkcji nie ma szans w starciu z konkurencją. Największą widownię gromadzi w tym czasie TVP 1 nadająca “Sport”, “Pogodę” i “Ojca Mateusza”, co przekłada się na 27,05 proc. udziału. Drugą lokatę zajmuje TVN (“Na Wspólnej”, “W11”; 19,20 proc.), przed Polsatem plasuje się też Dwójka (“Barwy szczęścia”, “Dr House”, mecz koszykówki; 12,67 proc.). W grupie komercyjnej kolejność kanałów jest taka sama.
Serial obniżył też wyniki czwartkowego pasma o 20.00 w porównaniu do analogicznego okresu ub.r. Wtedy Polsat przyciągał 1,63 mln oglądających, co dawało 11,16 proc. udziału w 4+ i 14,22 proc. w 16-49.
“Ludzi Chudego” minimalnie chętniej oglądają kobiety. Produkcja cieszy się największą popularnością wśród osób po trzydziestce, mieszkańców wsi i średnich miast oraz widzów z wykształceniem podstawowym.
Oglądalność “Ludzie Chudego”
Data | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
01-09-2011 | 1 635 948 | 11,98% | 13,81% |
08-09-2011 | 1 220 439 | 8,13% | 10,01% |
15-09-2011 | 1 257 389 | 8,23% | 9,81% |
Średnia | 1 371 259 | 9,36% | 11,08% |
Widownia konkurencji w czasie nadawania serialu
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
TVP 1 | 3 967 808 | 27,05% | 22,17% |
TVN | 2 815 611 | 19,20% | 18,83% |
TVP 2 | 1 858 544 | 12,67% | 11,72% |
Polsat – Ludzie... | 1 371 259 | 9,36% | 11,08% |
Profil widowni produkcji
ADH % | AFF | ||
Płeć | Mężczyźni | 47,45% | 99 |
Kobiety | 52,55% | 101 | |
Wiek | 4-9 | 3,06% | 52 |
10-15 | 7,60% | 112 | |
16 - 19 | 4,04% | 72 | |
20 - 24 | 4,01% | 51 | |
25 - 29 | 7,51% | 84 | |
30 - 34 | 9,03% | 109 | |
35 - 39 | 7,69% | 104 | |
40 - 44 | 7,04% | 110 | |
45 - 49 | 7,50% | 109 | |
50 - 54 | 12,56% | 156 | |
55 - 59 | 11,00% | 142 | |
60+ | 18,97% | 94 | |
Wlk. miasta | Wieś | 47,91% | 122 |
< 50 tys. | 22,35% | 93 | |
50-100 tys. | 11,60% | 135 | |
100-200 tys. | 5,07% | 63 | |
> 200 tys. | 13,07% | 65 | |
Zawód | Top management | 6,52% | 75 |
Pracownicy średniego szczebla | 12,97% | 86 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 26,03% | 130 | |
Emeryci | 27,53% | 107 | |
Inni | 26,94% | 88 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 56,13% | 124 |
Średnie | 25,10% | 85 | |
Wyższe | 8,12% | 65 | |
Inne | 10,66% | 84 |
Dołącz do dyskusji: “Ludzie Chudego” stracili połowę widowni