Liga Mistrzów w Polsacie miała mniej widzów niż w TVP 2
Rozgrywki Ligi Mistrzów śledziło na antenie Polsatu ponad 800 tys. widzów mniej niż w poprzednim sezonie w TVP 2. Finał miał zaś najmniejszą widownię od pięciu lat. Wpływy z reklam wyniosły 40 mln zł.
Średnia oglądalność wszystkich meczów Ligi Mistrzów UEFA w sezonie 2009/2010 transmitowanych w Polsacie w środy o 20.30 od września ub.r. do maja br. wyniosła 2,04 mln widzów, co dało stacji 14,51 proc. udziału w grupie 4+ i 15,86 proc. w komercyjnej 16-49 – wynika z danych Nielsen Audience Measurement (dawniej AGB NMR) dla Wirtualnemedia.pl. W poprzednim sezonie spotkania Ligi Mistrzów emitowane wówczas na antenie TVP 2 śledziło 2,89 mln osób przy udziale wynoszącym odpowiednio 20,64 proc. i 21,11 proc.
Największą widownię w tym sezonie nie miał finał rozgrywek, ale mecz fazy grupowej pomiędzy drużynami Real Madryt i AC Milan, który odbył się w dniu 21 października ub.r. Zgromadził on przed telewizorami 2,51 mln widzów.
Natomiast rozegrany wyjątkowo w sobotę 22 maja br. finał Bayern Monachium – Inter Mediolan oglądało 2,16 mln osób przy udziale w 4+ wynoszącym 16,08 proc. (18,11 proc. w 16-49), a Polsat przegrał w tym czasie z TVP 1 i TVP 2, ale wygrał z TVN-em. Był to najsłabszy wynik w ostatnich pięciu latach. Najwięcej widzów zgromadził w tym okresie ubiegłoroczny mecz finałowy nadawany w TVP 2 - oglądało go aż 5,21 mln osób (szczegóły w tabeli poniżej).
W czasie nadawania transmisji z meczów LM w Polsacie, stacja ta zajmowała czwarte miejsce w rynku telewizyjnym. Liderem w tym czasie była TVP 1 z udziałem na poziomie 20,12 proc. Dalej znalazły się TVN (19,73 proc.) i TVP 2 (16,17 proc.).
Z danych telemetrycznych wynika, że mecze oglądali głównie mężczyźni, osoby powyżej 35. roku życia, mieszkańcy wsi oraz widzowie z wykształceniem podstawowym i średnim.
Wpływy z reklam emitowanych przy meczach wyniosły 41 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów). Najwyższe przychody wynoszące 4 mln zł zanotowano przy meczu finałowym.
Polsat pokazywał w minionym sezonie tylko wybrane mecze Ligi Mistrzów, natomiast wszystkie spotkania można było zobaczyć w stacji nSport. Nie jest on jednak monitorowana przez AGB NMR. Zarówno ten kanał jak i Polsat transmitować będą rozgrywki LM przez kolejne dwa sezony.
Oglądalność meczów Ligi Mistrzów w Polsacie
Wszyscy 4+ | 16-49 | |||
Spotkanie | Data | AMR | SHR % | SHR % |
BARCELONA - INTER MEDIOLAN | 16-09-2009 | 2 117 678 | 15,77% | 16,43% |
REAL MADRYT - OLYMPIQUE MARSYLIA | 30-09-2009 | 1 921 371 | 14,19% | 14,98% |
REAL MADRYT - AC MILAN | 21-10-2009 | 2 506 817 | 18,05% | 19,48% |
DYNAMO KIJOW - INTER MEDIOLAN | 04-11-2009 | 1 948 975 | 14,11% | 14,33% |
AC MILAN - OLYMPIQUE MARSYLIA | 25-11-2009 | 1 962 614 | 14,24% | 15,44% |
RUBIN KAZAN – INTER MEDIOLAN | 09-12-2009 | 1 757 038 | 11,95% | 12,79% |
FC PORTO - ARSENAL LONDYN | 17-02-2010 | 1 553 238 | 10,27% | 12,33% |
CHELSEA LONDON - INTER MEDIOLAN | 24-02-2010 | 1 763 893 | 12,63% | 13,90% |
MANCHESTER UNITED - AC MILAN | 10-03-2010 | 2 018 400 | 14,33% | 15,87% |
FC BARCELONA - VFB STUTTGART | 17-03-2010 | 1 911 865 | 13,43% | 14,77% |
ARSENAL LONDYN - FC BARCELONA | 31-03-2010 | 2 139 960 | 14,87% | 17,22% |
MANCHESTER UNITED - BAYER MONACHIUM | 07-04-2010 | 2 449 740 | 17,16% | 18,95% |
BAYERN MONACHIUM - OLYMPIQUE LYON | 21-04-2010 | 1 902 454 | 13,45% | 14,59% |
FC BARCELONA - INTER MEDIOLAN | 28-04-2010 | 2 393 006 | 17,05% | 18,50% |
Finał | ||||
BAYERN MONACHIUM - INTER MEDIOLAN | 22-05-2010 | 2 160 738 | 16,08% | 18,11% |
średnia | 2 038 184 | 14,51% | 15,86% |
Widownia konkurencji w czasie spotkań
Wszyscy 4+ | ||
Stacja | AMR | SHR % |
TVP 1 | 2 708 543 | 20,12% |
TVN | 2 655 911 | 19,73% |
TVP 2 | 2 176 555 | 16,17% |
Polsat – Liga Mistrzów | 2 038 184 | 14,51% |
Finały Ligi Mistrzów w ciągu 5 ostatnich lat
Wszyscy 4+ | 16-49 | ||||
Data | Spotkanie | Stacja | AMR | SHR % | SHR % |
17-05-2006 | FC BARCELONA - ARSENAL LONDYN | TVP2 | 4 939 876 | 34,08% | 36,34% |
23-05-2007 | MILAN - LIVERPOOL | TVP2 | 4 294 747 | 31,40% | 33,66% |
21-05-2008 | MANCHESTER UNITED - CHELSEA | TVP2 | 4 349 661 | 34,54% | 38,16% |
27-05-2009 | FC BARCELONA – MANCHESTER UNITED | TVP 2 | 5 207 641 | 35,21% | 36,67% |
22-05-2010 | BAYERN MONACHIUM - INTER MEDIOLAN | Polsat | 2 160 738 | 16,08% | 18,11% |
Profil widowni Ligi Mistrzów w Polsacie
WIRTUALNEMEDIA.PL | ADH % | AFF | |
Płeć | Mężczyźni | 66,56% | 138 |
Kobiety | 33,44% | 64 | |
Wiek | 4-9 | 0,97% | 16 |
10-15 | 5,54% | 77 | |
16 - 19 | 5,67% | 97 | |
20 - 24 | 6,12% | 73 | |
25 - 29 | 4,65% | 53 | |
30 - 34 | 7,80% | 96 | |
35 - 39 | 8,46% | 121 | |
40 - 44 | 8,51% | 132 | |
45 - 49 | 9,60% | 133 | |
50 - 54 | 11,92% | 144 | |
55 - 59 | 8,90% | 118 | |
60+ | 21,87% | 113 | |
Wlk. miasta | Wieś | 45,56% | 117 |
< 50 tys. | 22,75% | 95 | |
50-100 tys. | 8,02% | 94 | |
100-200 tys. | 5,23% | 66 | |
> 200 tys. | 18,43% | 90 | |
Zawód | Top management | 6,12% | 78 |
Pracownicy średniego szczebla | 15,56% | 108 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 27,86% | 136 | |
Emeryci | 27,57% | 108 | |
Inni | 22,89% | 72 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 52,63% | 115 |
Średnie | 30,48% | 102 | |
Wyższe | 10,38% | 91 | |
Inne | 6,51% | 50 |
Dołącz do dyskusji: Liga Mistrzów w Polsacie miała mniej widzów niż w TVP 2