Polsat liderem w DVB-T w styczniu, TVP ABC z największym wzrostem. Nowe kanały na końcu rankingu
Nowym liderem oglądalności wśród widzów naziemnej telewizji cyfrowej w zeszłym miesiącu został Polsat, który wyprzedził TVP1. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł TVP ABC, a na końcu znalazły się kanały Metro, Nowa TV, Zoom TV i WP.
W styczniu 2017 roku wśród widzów oglądających tylko naziemną telewizję cyfrową najpopularniejszym kanałem był Polsat, który awansował z miejsca drugiego - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnenedia.pl przez jednego z nadawców. Średni udział tej stacji w porównaniu do stycznia 2016 roku jednak zmniejszył się o 0,28 proc. i wyniósł 14,14 proc.
Na drugą lokatę spadła TVP1, która zanotowała udział na poziomie 14,10 proc., po spadku o 7,60 proc. Podium uzupełnia TVP2. Jej średni wynik w analizowanym okresie zmniejszył się o 0,29 proc. i wyniósł 10,21 proc. Oczko niżej znalazł się TVN, którego udział spadł o 2,57 proc. do 9,46 proc.
W czołowej piątce znalazło się jeszcze TVP Info. Udział tego kanału wzrósł o 12,21 proc. do 6,71 proc.
Kolejne miejsce zajęła stacja TV4. Jej udział wzrósł o 5,01 proc. do 4,82 proc.
Siódme miejsce zajął kanał TV Puls, którego średni udział w zeszłym roku wyniósł 4,26 proc. (rok wcześniej było to 4,45 proc.). Z kolei oczko niżej, z udziałem na poziomie 3,81 proc., znalazł się siostrzany Puls 2.
Największym wzrostem w zestawieniu, wynoszącym 55,56 proc., pochwalić się mógł kanał TVP ABC, który w rankingu awansował z 15. na 10. pozycję. Jego średni udział w zeszłym miesiącu wyniósł 2,94 proc.
Z kolei najwięcej stracił Fokus TV - było to 12,25 proc. do 1,79 proc. udziału. Stacja ta spadła z miejsca 12. na 17.
Na 19. miejscu uplasował się nowy kanał Super Polsat, który 2 stycznia br. w naziemnej telewizji cyfrowej zastąpił Polsat Sport News. Jego średni udział w styczniu br. wyniósł 1,49 proc., podczas gdy wynik Polsatu Sport News w styczniu ub.r. to 1,01 proc.
Od 22. do 26. miejsca w zestawieniu zajęły kanały, które wystartowały w 2016 roku (8TV - 0,69 proc. udziału w styczniu br., Metro - 0,28 proc., Nowa TV - 0,24 proc. Zoom TV - 0,21 proc. oraz WP - 0,16 proc.).
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 w styczniu 2017 roku na pozycji lidera oglądalności w DVB-T też znalazł się Polsat. Stacja ta ze średnim udziałem na poziomie 16,94 proc. zanotowała - względem analogicznego okresu rok wcześniej - wzrost o 3,42 proc.
Drugie miejsce zajął TVN, którego udział zmniejszył się o 3,68 proc. do 11,77 proc. Na podium znalazła się jeszcze Dwójka (8,56 proc., wzrost o 5,94 proc.), która wyprzedziła Jedynkę (8,37 proc.; w dół o 9,02 proc.).
W tej grupie wiekowej największym wzrostem pochwalić się mógł Super Polsat, którego udział względem swojego poprzednika, czyli Polsat Sport News, poszedł do góry o 95 proc. do 1,95 proc. Najwięcej w tym ujęciu straciło Polo TV - było to 27,69 proc. do 2,22 proc. udziału.
Nielsen Audience Measurement nie udostępnia danych o oglądalności TV Trwam, bo stacja nie podpisała umowy z instytutem.
Dołącz do dyskusji: Polsat liderem w DVB-T w styczniu, TVP ABC z największym wzrostem. Nowe kanały na końcu rankingu