Internet niezbędny do życia (infografika)
Co trzeci student i pracownik w młodym wieku uważa internet za podstawowy czynnik niezbędny do życia, porównywalny z powietrzem, wodą, pokarmem i schronieniem - wynika z badania Cisco.
Ponad połowa respondentów stwierdziła również, że nie mogłaby żyć bez internetu, określając go jako "integralny element ich życia".
Co trzeci student i pracownik (33 proc.) biorący udział w globalnym badaniu wierzy, że internet to czynnik podstawowy. Prawie połowa (49 proc. studentów i 47 proc. pracowników) respondentów uważa, że jest on "prawie tak samo ważny".
Ogółem czterech na pięciu studentów i młodych pracowników twierdzi, że internet pełni niezwykle ważną rolę w ich życiu codziennym. Ponad połowa respondentów (55 proc. studentów i 62 proc. pracowników) stwierdziła, że nie mogłaby żyć bez internetu, określając go "integralnym elementem ich życia".
W obliczu wyboru między łączem internetowym a samochodem większość studentów na całym świecie – prawie dwóch na trzech (64 proc.) – wybrałaby łącze internetowe.
Dwóch na pięciu studentów (40 proc.) biorących udział w badaniu na całym świecie stwierdziło, że internet jest dla nich ważniejszy niż randki, spotkania ze znajomymi lub słuchanie muzyki.
Poprzednie pokolenia preferowały kontakty osobiste z innymi ludźmi, natomiast pokolenie przyszłości skłania się ku interakcjom internetowym. Więcej niż jeden student na czterech (27 proc.) stwierdził, że aktualizacja konta na Facebooku jest ważniejsza od chodzenia na imprezy i randki, słuchania muzyki lub spędzania czasu ze znajomymi.
Dwie trzecie studentów (66 proc.) oraz ponad połowa pracowników (58 proc.) stwierdza, że urządzenia mobilne (laptop, smartfon, tablet) są "najważniejszą technologią w ich życiu".
Smartfony mają szansę przejąć od komputerów biurkowych pozycję najpopularniejszego narzędzia w perspektywie globalnej. 19 proc. studentów uważa smartfony za swoje "najważniejsze" urządzenia wykorzystywane na co dzień. Dla porównania wartość dla komputerów biurkowych w tej kategorii wynosi 20 proc.
Na korzyść urządzeń mobilnych wśród studentów i młodych pracowników spada popularność telewizji. Na całym świecie mniej niż jeden student (6 proc.) i jeden pracownik (8 proc.) na 10 stwierdził, że telewizor jest najważniejszym urządzeniem technologicznym w jego codziennym życiu.
Tylko jeden student i pracownik (4 proc.) na 25 respondentów badanych na całym świecie stwierdził, że najważniejszym źródłem informacji jest gazeta. 2 studentów na 5 (21 proc.) nie kupiło drukowanej książki (poza podręcznikami niezbędnymi podczas zajęć dydaktycznych) w księgarni od ponad dwóch lat lub nie kupiło jej nigdy.
Około 9 studentów (91 proc.) i pracowników (88 proc.) na 10 na całym świecie przyznało się do posiadania konta w serwisie Facebook. 89 proc. studentów i 73 proc. pracowników z tej grupy sprawdza swoje konto co najmniej raz dziennie. 1 osoba na 3 (33 proc.) z tej grupy przyznała, że sprawdza swoje konto co najmniej 5 razy dziennie.
Studenci informują również o częstych przypadkach przerywania pracy nad projektami lub zadaniami domowymi, spowodowanych wiadomościami wysyłanymi przez komunikatory, aktualizacjami portali społecznościowych i połączeniami telefonicznymi. W określonej godzinie ponad 4 studentów na 5 (84 proc.) potwierdziło co najmniej jeden przypadek przerwania pracy. Prawie 1 student na 5 (19 proc.) stwierdził, że praca została przerwana co najmniej sześciokrotnie – co daje średnią co najmniej raz na 10 minut. 1 student na 10 (12 proc.) przyznał, że przestał liczyć przypadki przerwania pracy podczas prób skupienia się na projekcie.
7 na 10 pracowników "zaprzyjaźniło" się ze swoimi kierownikami i/lub współpracownikami na Facebooku. W Stanach Zjednoczonych zanotowano niższy odsetek pracowników, którzy "zaprzyjaźnili" się z kierownikami – postąpił tak zaledwie 1 na 4 (23 proc.), mimo że 2 na 5 (40 proc.) zaprzyjaźniło się ze współpracownikami. Spośród pracowników korzystających z portalu Twitter ponad 2 na 3 (68 proc.) śledzi działania kierownika lub współpracowników na tym portalu. 42 proc. z nich śledzi działania przedstawicieli obu grup jednocześnie, natomiast jedna trzecia (32 proc.) preferuje zachować prywatność w swoim życiu.
Infografika ilustrująca wyniki badania
Badanie zostało przeprowadzone na zlecenie firmy Cisco przez agencję InsightExpress, zewnętrzną firmę ze Stanów Zjednoczonych zajmującą się badaniami rynkowymi. Badanie globalne składało się z dwóch ankiet - jedna z nich dotyczyła studentów, a druga młodych pracowników w wieku do 30 lat. Każda ankieta przeprowadzona została wśród 100 respondentów z każdego z 14 krajów, co dało całkowitą liczbę 2,8 tys. respondentów. Badanie przeprowadzono w następujących 14 krajach: USA, Kanada, Meksyk, Brazylia, Wielka Brytania, Francja, Hiszpania, Niemcy, Włochy, Rosja, Indie, Chiny, Japonia i Australia.
Dołącz do dyskusji: Internet niezbędny do życia (infografika)