IKEA ruszy z kampanią „Dobry klimat zaczyna się w domu”. Firma podkreśla przywiązanie do ekologii
Odnawialne źródła energii, nowe zrównoważone rozwiązania dla klientów, 60 proc. asortymentu IKEA wytworzonego z materiałów odnawialnych – to główne tematy nowego globalnego raportu zrównoważonego rozwoju IKEA za rok finansowy 2018. Firma zapowiedziała także nową proekologiczną kampanię „Dobry klimat zaczyna się w domu”.
Raport zrównoważonego rozwoju IKEA pokazuje, jakie działania w tym obszarze udało się już firmie zrealizować. Po raz pierwszy obejmuje on cały łańcuch wartości, w tym produkcję, dostawy i sprzedaż.
IKEA podkreśla, że ważne są dla niej postępujące na świecie zmiany klimatyczne. Dlatego szwedzka firma zakłada ograniczanie śladu węglowego na szerszą skalę niż tylko w obrębie własnej działalności.
- Z początkiem kwietnia wystartujemy z kampanią pod hasłem „Dobry klimat zaczyna się w domu”. Będziemy zachęcać konsumentów do małych zmian w codziennym życiu, które mają duże znaczenie dla ochrony naszej planety - mówi Carolina Garcia Gomez, prezes IKEA Retail Polska.
IKEA stawia na energię odnawialną i recykling
Do 2030 roku IKEA chce, by wszystkie wykorzystywane przez nią materiały były odnawialne bądź pochodzące z recyklingu materiałowego.
- W 2018 r. osiągnęliśmy poziom 60 proc. asortymentu IKEA wyprodukowanego z materiałów odnawialnych, a 10 proc. zawierało materiały pochodzące z recyklingu. W tym samym roku 100 proc. bawełny i 85 proc. drewna wykorzystywanych przez IKEA pochodziło ze zrównoważonych źródeł, posiadających certyfikaty odpowiednio BCS i FSC - informuje firma w swoim raporcie nt. zrównoważonego rozwoju.
Jednym z globalnych celów IKEA jest zwiększenie produkcji energii ze źródeł odnawialnych.
- Konsekwentnie od lat stawiamy na energetykę odnawialną. W ubiegłym roku finansowym aż 99,5% energii wykorzystanej do działalności naszych fabryk w Polsce pochodziło ze źródeł odnawialnych. Dużą wagę przykładamy także do efektywności energetycznej. Chcemy budować świadomość i kompetencje wokół oszczędzania energii oraz dzielić się dobrymi praktykami wdrożonymi w IKEA Industry. Organizujemy w tym celu warsztaty, zarówno w naszych fabrykach, jak i dla naszych dostawców, którzy są częścią łańcucha dostaw IKEA – mówi Andreas Carlsson, Sustainability Manager, IKEA Industry.
Dołącz do dyskusji: IKEA ruszy z kampanią „Dobry klimat zaczyna się w domu”. Firma podkreśla przywiązanie do ekologii