SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Dzięki tej umowie Play będą szybciej redukować ślad węglowy

Play pochwalił się kolejnym krokiem w kierunku niskoemisyjnych rozwiązań . Operator zawarł długoterminowy kontrakt na dostawy energii elektrycznej pochodzącej z odnawialnych źródeł energii. Dwunastoletnia umowa z firmą R.Power zapewni Play 240 GWh energii słonecznej z farm fotowoltaicznych zlokalizowanych w zachodniej Polsce.  

Umowa PPA (Power Purchase Agreement) pomiędzy Play oraz firmą R.Power, polskim deweloperem farm fotowoltaicznych oraz niezależnym producentem energii (IPP), obowiązywać będzie w latach 2026-2037. W jej ramach R.Power dostarczy Play 240 GWh czystej energii słonecznej z farm fotowoltaicznych o mocy 18 MWp, zlokalizowanych w województwie wielkopolskim.  

Umowa dotyczy zakupu energii odnawialnej bezpośrednio od producenta. Dzięki niej Play ma zapewnioną stałą dostawę energii, redukuje emisję CO₂ i wspiera realizację celów ESG Grupy iliad. Długoterminowa współpraca ma zapewniać także stabilność i przewidywalność kosztów dla operatora.

– Inwestycja w czystą energię jest kluczowym elementem realizacji naszych zobowiązań klimatycznych. Współpraca z R.Power wpłynie na ograniczenie śladu węglowego naszej organizacji. Pokazuje też, że sektor telekomunikacyjny może mieć istotny udział w działaniach proklimatycznych – powiedziała Beata Zborowska, członkini zarządu i dyrektorka ds. finansowych Grupy Play.

– Nasza współpraca z Play to doskonały przykład tego, jak sektor prywatny może aktywnie uczestniczyć w transformacji energetycznej. Poprzez tę umowę PPA nie tylko zabezpieczamy stabilne dostawy zielonej energii dla kluczowego gracza rynku telekomunikacyjnego, ale również wspieramy rozwój wielkoskalowej fotowoltaiki w Polsce – stwierdził Rafał Hajduk, Chief Commercial Officer w R.Power.

Cele klimatyczne francuskiego właściciela Play i UPC Polska

Play realizuje cele klimatyczne Grupy iliad, której jest częścią, zatwierdzone przez Science Based Targets initiative (SBTi). Plan redukcji emisji dwutlenku węgla Grupy Iliad obejmuje zmniejszenie bezwzględnych emisji gazów cieplarnianych w zakresie 1 i zakresie 2 o 60 proc. do 2030 roku oraz w zakresie 3 o 46 proc. do 2030 roku – w porównaniu z 2022 rokiem.

Grupa przewiduje też zmniejszenie tych emisji w zakresie 1 i zakresie 2 o 90 proc. do 2050 roku oraz w zakresie 3 o 90 proc. do 2050 roku – również w porównaniu do 2022 roku. Grupa zakłada, że do 2035 roku połowa dostaw energii w Polsce i we Włoszech oraz 20 procent we Francji (gdzie miks energetyczny w znaczącym stopniu opiera się na energii jądrowej) będzie odbywać się m.in. na podstawie umów typu PPA.

Jak telewizja i radio wpływają na środowisko?

Jesienią informowaliśmy jesienią, że Arcom i Arcep, czyli francuskie odpowiedniki KRRiT i UKE, zaprezentowały raport dotyczący wpływu telewizji i radia na środowisko. Badanie korzystania z mediów audiowizualnych wykazało, że odpowiadają one za 2,9 proc. zużycia energii we Francji, czyli 13 TWh i 0,9 proc. śladu węglowego kraju.

Autorzy badania dowodzą, że urządzenia, a w szczególności telewizory, mają najbardziej negatywny wpływ na środowisko (od 72 do 90 proc. w zależności od czynnika), bo nie tylko generują ślad węglowy, ale do ich produkcji trzeba zużywać surowce mineralne i metale i pobierają dużo energii elektrycznej. W dalszej kolejności w raporcie umieszczono sieci internetowe i nadajników (od 9 proc. do 26 proc.) i centra danych (od 1 proc. do 3 proc.).

Po reformie medialnej we Francji,  nadawcy ubiegający się o koncesję lub jej przedłużenie, są zobowiązani do promowania w swoich programach ekologicznych postaw. Także nadawcy wykazują troskę o środowisko. Niektóre rozwiązania wdrożono do polskiej wersji serwisu Canal+. Po 3 godzinach braku aktywności pilota użytkownika pojawia się komunikat „Hej pssst! Jesteś tam? Jeśli Cię tam nie ma, odtwarzacz zostanie wyłączony, aby zmniejszyć ślad węglowy”.

Dołącz do dyskusji: Dzięki tej umowie Play będą szybciej redukować ślad węglowy

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl