IKEA wysyłała klientom SMS-y w środku nocy
W ramach zabawnej akcji zorganizowanej późnym wieczorem we współpracy z agencją Rethink, IKEA Kanada zaskoczyła osoby cierpiące na bezsenność klasyczną wiadomością SMS w środku nocy, a niektórych – dostarczając pod ich drzwi zupełnie nowy materac.

Nieoczekiwana wiadomość: „u up?”, zaskoczyła odbiorców i zmieniła klasyczny tekst wysyłany późno w nocy w sprytny chwyt marketingowy promujący materace IKEA. Ci, którzy odpowiedzieli na DM marki zostali nagrodzeni darmowym materacem.
– IKEA jest dumna, że może oferować stylowe produkty do domu w przystępnej cenie osobom z różnych środowisk — powiedziała Jacqueline Wark, dyrektor ds. komunikacji marketingowej w IKEA Canada. – Jesteśmy pasjonatami pomagania Kanadyjczykom w urządzaniu każdego pokoju w ich domach, a szczególnie chcemy pomóc im w uzyskaniu dobrego snu, na jaki zasługują.
Kampania została zaprojektowana tak, aby dotrzeć do konsumentów w momencie, gdy faktycznie mają problemy z zaśnięciem. – Chcieliśmy znaleźć sposób na nawiązanie kontaktu z ludźmi, na przykład gdy dosłownie mają problemy z zasypianiem – mówi Robbie Percy, dyrektor kreatywny grupy i partner w Rethink. – Więc odwieczny komunikat „u up?” [„nie śpisz?” – przyp.red.] była według twórców akcji najbardziej trafnym i jest bardzo trafnym, zabawnym i radosnym sposobem na zrobienie tego.

Jej celem była promocja materacy, które - wg IKEA - w połączeniu z odpowiednim snem mają zapewnić “dobry nocny wypoczynek”.
Dla tych, którzy nie zdążyli się obudzić, aby odebrać wiadomość lub po prostu szukają nowego łóżka, firma oferuje 15 proc. zniżki na materace i wybrane produkty dostępne w sklepach stacjonarnych i online. Promocja jest dostępna dla wszystkich członków programu lojalnościowego IKEA Family, którzy mogą zapisać się bezpłatnie na stronie internetowej IKEA.
Kampanię zrealizowała agencja Rethink, która odpowiadała za kreację, strategię i PR, a mediami zajął się Carat. Marka współpracowała również z influencerami w social mediach.
Dołącz do dyskusji: IKEA wysyłała klientom SMS-y w środku nocy