Grupa Sare ze wzrostem wpływów o 40 proc. i 360 tys. zł straty netto
Według wstępnych danych zajmująca się marketingiem internetowym Grupa Sare w pierwszym kwartale br. zanotowała wzrost wpływów sprzedażowych o 39 proc. do 14 mln zł oraz ok. 360 tys. zł straty netto (wobec 566 tys. zł zysku netto rok wcześniej).
Szacunkowy zysk EBITDA Grupy Sare zmalał z 1,39 mln zł w pierwszym kwartale ub.r. do 533 tys. zł w zeszłym kwartale.
W komunikacie giełdowym firma zwróciła uwagę, że jej skonsolidowane wpływy zwiększyły się głównie dzięki przejęciu dwóch spółek: Sales Intelligence (wydała na nią ok. 1,8 mln zł) i Fast White Cat (pod koniec ub.r. zapłaciła za nią 1,95 mln zł plus pakiet swoich akcji).
Grupa Sare wyliczyła kilka czynników mających wpływ na jej tegoroczne wyniki. To przede wszystkim sprawy wewnątrz firmy: wzrost kosztów amortyzacji ze względu na zakończenie prac rozwojowych, delegowanie części pracowników do projektów mających na celu wdrożenie synergii w grupie w związku m.in. z kupnem Fast White Cat oraz koszty restrukturyzacji w zakresie automatyzacji obsługi klientów produktów abonamentowych, a także zmiany organizacji działania obsługi projektów IT.
Jedyny czynnik zewnętrzny, który wymieniono, to wejście w życie rozporządzenia RODO. Firma zaznaczyła, że w związku z tym jej klienci zmniejszyli liczbę kampanii mailingowych.
- Przedstawione wyniki finansowe mogą ulec zmianie z uwagi na trwający w Grupie proces weryfikacji danych - zaznaczyła Grupa Sare. Szczegółowy raport finansowy z minionego kwartału poda 22 maja.
Grupa Sare jest notowana na rynku głównym warszawskiej giełdy. W piątek na koniec sesji za akcję spółki płacono 5,30 zł, co daje kapitalizację w wysokości 13,17 mln zł.
W ciągu roku kurs firmy zmalał z ok. 20 zł. Jej większościowym akcjonariuszem (60,51 proc. kapitału) jest spółka Polinvest 7.
Dołącz do dyskusji: Grupa Sare ze wzrostem wpływów o 40 proc. i 360 tys. zł straty netto