Michał Włodarczyk dyrektorem zarządzającym Gemius Polska
Z początkiem listopada w polskim oddziale Gemiusa Michał Włodarczyk awansował na nowo utworzone stanowisko dyrektora zarządzającego. Natomiast funkcję szefowej działu sprzedaży przejęła Magdalena Piasecka.
![Michał Włodarczyk](https://static.wirtualnemedia.pl/media/top/MichalWlodarczyk2019-gemius655.png)
Jako dyrektor zarządzający Michał Włodarczyk będzie odpowiadał za realizację celów strategicznych i biznesowych oraz kompleksowy rozwój Gemius Polska.
Włodarczyk pracuje w firmie od 2010 roku, a przez ostatnie trzy lata jako dyrektor sprzedaży nadzorował sprzedaż produktów i usług firmy. Współpracuje z kluczowymi podmiotami na rynku reklamy internetowej, m.in. największym wydawcom, domom mediowym i reklamodawcom. Jest absolwentem Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.
- Polski oddział firmy Gemius ma strategiczne znaczenie dla rozwoju całej spółki. Tutaj także prowadzimy nasze najbardziej innowacyjne projekty, w tym badanie Single Source - podkreśla Jakub Wysoczański, prezes Gemius Polska. - Tym bardziej cieszę się, że zarządzanie nim powierzyliśmy Michałowi, którego wieloletnie doświadczenie we współpracy z największymi podmiotami na polskim rynku online oraz kompetencje managerskie są nie do przecenienia - dodaje.
Natomiast stanowisko szefowej działu sprzedaży objęła Magdalena Piasecka. Będzie rozwijać relacje biznesowe z wydawcami, domami mediowymi oraz reklamodawcami. Poprzednio pełniła w firmie funkcję team leader segmentu reklamodawców.
Gemius ze wzrostem wpływów i zatrudnienia, zmalał zysk
Gemius realizuje usługi badawcze w internecie, przede wszystkim mierzy oglądalność stron www i aplikacji (a także materiałów audio i wideo) na komputerach, tabletach i smartfonach. W Polsce od ponad 10 lat (z roczną przerwą) prowadzi takie badanie na zlecenie spółki PBI.
Ogółem firma działa na 28 rynkach w Europie, Afryce Północnej i na Bliskim Wschodzie (region EMEA), a na 12 ma swoje oddziały. Jej klientami są reklamodawcy, wydawcy, domy mediowe, agencje reklamowe i firmy z sektora e-commerce.
W ub.r. Gemius zanotował 25,35 mln zł wpływów sprzedażowych, co wobec 22,6 mln zł rok wcześniej oznacza wzrost o 12,2 proc. Przychody w Polsce zmalały w skali roku z 7,42 do 7,27 mln zł, natomiast mocno wzrosły m.in. w Turcji (z 1,22 do 2,27 mln zł), na Ukrainie (z 1,16 do 1,4 mln zł), Litwie (z 580,1 do 783,5 tys. zł) i Łotwie (z 439,4 do 639,8 tys. zł). Firma osiągnęła też pierwsze przychody w Austrii (423,2 tys. zł), USA (414,5 tys. zł) i Francji (110,4 tys. zł).
Z kolei koszty operacyjne firmy zwiększyły się o 19 proc. do 25,76 mln zł. Wydatki na usługi obce poszły w górę z 11,85 do 14,65 mln zł, na wynagrodzenia - z 5,72 do 6,68 mln zł, a na amortyzację - z 1,75 do 1,83 mln zł.
Średnie zatrudnienie w firmie wynosiło w ub.r. 82,6 etatów, wobec 79,8 rok wcześniej.
Wynik sprzedażowy pogorszył się z 945,8 tys. zł zysku do 408,4 tys. zł straty, a wynik operacyjny - z 811 tys. zł zysku do 399 tys. zł straty. Po dodaniu wpływów finansowych (zmalały z 2,35 do 1,5 mln zł) i uwzględnieniu kosztów finansowych (spadły z 326,2 do 4,3 tys. zł) zysk brutto spółki zmniejszył się z 2,84 do 1,1 mln zł, a zysk netto - z 2,54 mln zł do 791,4 tys. zł.
Dołącz do dyskusji: Michał Włodarczyk dyrektorem zarządzającym Gemius Polska