Facebook poprzez platformy Blueprint i Learn How będzie szkolił marketerów i przedsiębiorców
Facebook udostępnił dwie platformy edukacyjne przeznaczone dla biznesowych użytkowników serwisu. Blueprint jest przeznaczona do szkolenia agencji i marketerów, a Learn How ma pomagać początkującym reklamodawcom i małym firmom w poznaniu mechanizmów rządzących Facebookiem.
Według informacji podanych przez Facebook, Blueprint jest rozwiązaniem kierowanym do agencji reklamowych i marketerów poruszających się w środowisku social media. Platforma stanowi zbiór informacji dotyczących zarówno podstawowych mechanizmów, takich jak optymalizacja kampanii reklamowych, jak i bardziej zaawansowanych strategii - na przykład wykorzystania materiałów wideo do skutecznego realizowania założonych celów.
W ramach Blueprint dostępne są systemy certyfikacji, szkolenia, a także 35 dostępnych online kursów. Obecnie uruchomione są jedynie te ostatnie, wszystkie w języku angielskim. Skorzystać z nich może każdy z użytkowników Facebooka za pomocą tradycyjnego komputera, jak i urządzeń mobilnych. W przyszłości mają pojawić się także inne wersje językowe kursów Blueprint, nie wiadomo jednak czy będzie wśród nich także wersja polska.
Drugie narzędzie oferowane przez Facebook nosi nazwę Learn How i jest przeznaczone dla początkujących reklamodawców oraz niewielkich firm. Zadaniem tej platformy jest zapoznanie użytkowników z mechanizmami funkcjonowania reklam w serwisie. Informacje zgromadzone w bibliotece Learn How mogą być wykorzystane zarówno jako kompleksowe kursy online, jak i odpowiedzi na konkretne pytania i problemy użytkowników.
Miesięczna liczba aktywnych użytkowników Facebooka na koniec grudnia 2014 r. wynosiła 1,39 miliarda (więcej na ten temat).
Dołącz do dyskusji: Facebook poprzez platformy Blueprint i Learn How będzie szkolił marketerów i przedsiębiorców